Čím déle jsem na světě, tím více mi ke spokojenosti v rámci běžných dnů stačí tak nějak méně. Dobré jídlo, pohodová domácnost a počasí vhodné na popojíždění po kraji. A proč se na denní bázi tarabit z garáže s více jak 200kg strojem, když člověk může sáhnout po něčem lehčím a kompaktnějším? A rozhodně o nic méně zábavném.

CFMOTO 300CL-X je designovou kopií svých starších sester z modelové řady CL-X, které jsme v redakci historicky také mohli otestovat. Moderna se tu velmi vkusně propojuje s klasikou a tento kapalinou chlazený jednoválec i přes svůj malý objem, působí vizuálně jako "velký kluk". Technický základ pak staví na svém sourozenci 300NK.

Celková ergonomie i výška sedla spíš vyhoví lidem s menší výškou, s mými 180 cm se ale také nebyl problém na stroj poskládat a zároveň u toho nevypadat jako žirafa na kole. Pod rukou vám pak cvrdliká 28 koníků s velmi živým charakterem a to především ve spodním spektru otáček. Milým překvapením byl pak pro mě podvozek, očekávala bych, že při setkání s kostkami budu na tomhle juniorském naháči trochu natřesená, ale opak byl pravdou. Takže tady, výrobci velký palec nahoru.

Celková hmotnost stroje 155kg s objemem motoru 292 ccm slibuje obratnost a agilnost v zatáčkách. A nejenže slibuje, ona toho všeho rozdává plnými doušky. Do zatáček se těší, reaguje na každý pohybový povel, ale zároveň v sobě neskrývá žádné záludnosti. Stroj vede stopu s klidem přesně a konzistentní průběh motoru vše jen příjemně doplňuje. Uvolněná ergonomie sice nedává moc prostoru k větším náklonům, a tak k broušení stupaček v náklonu není potřeba přespříliš odhodlání, zejména pokud jste právě v jedné stopě greenhornem.

Antihoppingová spojka se někomu může zdát jako nadstandardní výbava takového stroje, nicméně za mě je tu naopak víc než správně. Pokud přihlédneme k tomu, že motocykl je vhodný především pro začínající jezdce, pak tahle chytrá věcička dokáže pokrýt jezdcovu nezkušenost a snížit tak na minimum blokaci zadního kola při neopatrném podřazení a odvrátit tak případnou "tlamu". Je vidět, že tady výrobce opravdu myslel na segment uživatelů, pro které tato kubatura bude vhodnou volbou, více než standardně. Další palec nahoru.

Osobně bych se tady u nás v Jizerkách s takovým bajkem vyřádila do alelůja. Zkušenějšímu jezdci totiž dovolí dostat se na hranu jeho možností a zábavy tak rázem přibývá. Úzké pneumatiky, nízká váha a mrštnost ve spodním spektru otáček pak navíc dělá z motorky jednoduchý nástroj pro nácviky pomalých figur motoškoly, nebo základních figur inspirovaných u Motogymkhany. Zde jsem narazila na jen jediný neduh, kdy je mezi zavřeným a otevřeným plynem jezdci servírován zbytečně silný výkonový kopanec, který je nutné korigovat spojkovou páčkou. A tím mi vlastně vyplývá na mysl i druhý negativ - jak spojková, tak brzdová páčka jsou nenastavitelné a tak si jezdci s kratšími prsty budou muset připlatit za ty nastavitelné.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

V segmentu třístovek se samozřejmě dá vybírat i u dalších výrobců, kde ale CFMOTO válí je váha a cena. Za krásných 109 900 Kč si tak dopřejete skvělého parťáka na běžné denní ježdění. Líbivý design navíc nadchne jak sportovněji laděného jezdce, tak i typického kafíčkáře. Za mě je tak CFMOTO 300CL-X jasná volba pro neklidné juniory, toužící po designovém stroji s rozumným výkonem a nezáludnou povahou - což docení hlavně rodiče začínajícího jezdce.

 

Přitom není tato třístovka omezena pouze do města. Vidno podle držáků na bocích stroje, tento motocykl lze dovybavit dvojicí cestovních kufrů Shad, která nabídne široký cestovní potenciál s možností si sebou vézt své nezbytnosti. 28 koní výkonu vám zcela s rezervou stačí na svižné cestování okreskovou rychlostí. A pokud si chcete ukrojit pár desítek kilometrů po dálnici, i zde je motocykl schopen dlouhodobě udržet předepsanou stotřicítku. Ruku na srdce, pro vyšší rychlost již potřebujete vítr v zádech, ale je to opravdu potřeba?

Za zapůjčení stroje CFMOTO 300CL-X děkujeme CFMOTO  - společnosti Journeyman CZ s.r.o.

+ nízká váha

+ obratnost

+ cestovní potenciál

+ držáky cestovních tašek

 

- slabší přední brzda

- kopanec při zavřeném/otevřeném plynu

Malé CL-X se ovšem nejlépe cítí ve městě. Oproti nahatému 300NK disponuje vyššími řídítky, stupačkami posunutými o kus kupředu a uvolněnou ergonomií. Ta nabízí výborný rozhled pro kličkování po městě a společně s hmotností a obratností je CL-X výborný parťák i pro každodenní dojíždění do práce.