Japonský motocyklový gigant v poslední době tak trochu stojí opodál, alespoň co se inovací týče. Tyto stojaté vody hodlá trochu rozvířit pomocí poloautomatické převodovky,

 

Nové patenty zaslané Yamahou do japonského patentového úřadu ukazují, že se tento výrobce snaží zachytit nástup Hondy a zejména jejího nového počinu - automatické spojky E-clutch. Systém automatické spojky byl zakreslen do motoru CP2, vsazeného do rámu modelu MT-07. Což by mohlo napovědět, že právě tento motocykl by mohl být premiérou této technologické inovace.

mta1

Nákresy ovšem napovídají, že systém automatické spojky nebude tak úplně shodný s řešením Hondy. V podání Yamahy zcela chybí řadící páka a dokonce i spojková páčka. Informace o řídící jednotce a tlačítek na řídítkách napovídají, že se řazení bude odehrávat automaticky, či prostřednictvím oněch tlačítek pro levý palec.

mta2

Přesto to nebude pro Yamahu premiéra. Zhruba na přelomu tisíciletí prezentovala Yamaha něco podobného v podání cestovního modelu FJR1300.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Klasická převodovka byla ovládána elektronickým krokovým motorkem. Jezdec si mohl ale zařadit sám prostřednictvím klasické řadící páky, nebo tlačítek na levý palec a ukazováček. Stejně tak byla ovládána i spojka - automaticky nebo manuálně.