Voge, prémiová značka čínského Loncinu dává čím dál víc najevo, že hodlá zatnout drápky do zavedené konkurence. Jednou z jejích zbraní je středněobjemové cestovní enduro 800 Rally.

Motocykly MV Agusta byly vždy vnímány jako něco exkluzivního a nedostupného. Pro mnohé to bylo až natolik nedostupné zboží, že jejich italská výroba klesala a výrobce se musel začít orientovat na masověji prodávaný segment. A tak začal na její půdě již v roce 2020 projekt, který se na podzim 2021 představil veřejnosti jako Lucky Explorer.

Je tomu již více než rok, co se mi dostala pod zadek skvělá Kove 800X PRO. Užil jsem si ji nadmíru a o to více jsem se těšil na více enduro zaměřený model Rally, který byl již v té době známý. K nám se dostal o rok později.

Dostávám tohle CFko do rukou asi jako tisící člověk v České republice, což mi nijak nebrání si ho užít a přinést na vaše sklo několik dojmů. Za řídítky 800MT-X jsem strávil deset dnů, přesto přinesu trochu jiný pohled, než mainstream.

Je možné, že některé motorky jsou prostě na míru šité určitému jezdci, přičemž někdo jiný je nepochopí a jejich kvalitám nerozumí. Ano, je to tak – a Calibro je přesně tím typem motorky, o kterou jsme se v redakci nemuseli hádat. Byla mi prostě přidělena a já jsem za to ráda. Přes počáteční despekt jsem si jízdu s ním vážně užila.

Sraz Moto Guzzi v Anníně je každoroční klasika. A protože doma máme nejednoho čistokrevnýho Guzzistu a výjimečně se nám povedlo mít volný víkend, bylo jasno – jedeme. Znělo by to ideálně, kdybych ovšem měla na čem. Jak je známo, naše garáž je, až na výjimku Stelvia, spíš plná terénních strojů. Takže následoval rychlej telefonát kamarádovi z Moto Korda v Jilemnici – a za chvíli už se nám před domem leskla VOGE 900 DSX.

Italská značka Morbidelli vznikla v roce 1969 a od počátku se specializovala výhradně na stavbu a prodej závodních silničních speciálů. V roce 1994 vznikl poslední motocykl a naopak - civilní, pokud by se tak dalo hovořit o stroji s osmiválcovým motorem. Morbidelli se vrací pod křídly koncernu Keeway a hned zpočátku s litrovou vlajkovou lodí.

Byly doby kdy jsem opěvovala pětistovky, výkonu mi zde přišlo akorát, abych se s ním dostatečně pobavila po klikatých asfaltkách v Jizerkách a přilehlém okolí... a to až do teď. Šest a půla je zas o kus svižnější a návykovější. No a tahle od Moto Morini v rudé červené se navíc patřičně povedla nejen designově.