Nový způsob řazení Hondy - řadit budete pouhou myšlenkou
Honda nepřestává překvapovat. A zejména její tým, který se zabývá převodovkami je, zdá se, velmi vynalézavý. Jsou to samozřejmě jejich stávající převodovky DCT, ale také...
Honda nepřestává překvapovat. A zejména její tým, který se zabývá převodovkami je, zdá se, velmi vynalézavý. Jsou to samozřejmě jejich stávající převodovky DCT, ale také...
Nikoho dnes nepřekvapí, že na dálném východě je všechno možné. Přesto jsem dnes zůstal stát v němém úžasu, že někdo okopíruje celý motocykl, dokonce i se specifickým motorem. Předlohou se stala Moto Guzzi V85TT
Je to tak, jako ženská ráda posuzuji motorky i z pohledu vhodnosti jejího použití něžným pohlavím. A je spousta motocyklů kde, i když je žena do určité míry vyježděná, stejně se pere s váhou, protože síla je něco, co nám nebylo shůry dáno. To si bohužel musíme tvrdě vybudovat. Ale pro Transalpa tohle jistě neplatí. Jak tedy z mého holčičího pohledu dopadl?
Internetoví odborníci po celém světě mají jasno - MX a enduro motocykly KTM, Husqvarna a GASGAS jsou vyráběny v jedné továrně a je to v podstatě to samé. Podstata sama je ale poměrně široká a my se tedy přesně podíváme, v čem jsou ony rozdíly.
Na Guzzinách mám nalítáno odhadem 120 tisíc kilometrů. Což je jeden z důvodů, proč mě V100 Mandello tolik zajímalo, zejména když po dlouhé době (po 67 letech) přišla značka s vodou chlazeným motorem.
Že se nám Duke 790 vrací po třech letech zpět na prodejny jsme avizovali již v únoru letošního roku, a tak jsme rádi, že se nám ho i podařilo získat na test. S radostí jsme ho hned vzali s sebou na dovolenou do pomyslné motorkářské Mekky - italských Alp.
Před 50 lety Yamaha uvedla na trh své první sériové motokrosové modely YZ. Stalo se to ve stejném roce, kdy společnost vyhrála své vůbec první mistrovství světa v motokrosu s Hakanem Anderssonem na továrním modelu YZM250. Byl to začátek nové éry tohoto sportu a během posledního půlstoletí se Yamaha etablovala jako jedna z nejinovativnějších a nejkonkurenceschopnějších značek ve třídách čtyřtaktů a dvoutaktů.
Výrobce airbagových systémů Autoliv představuje motocyklový airbag, který by se mohl brzy dostat do lecjakého motocyklu. Autoliv, mimo vidiny tučných zisků také doufá ke zvýšení bezpečnosti provozu motocyklů.
Čím déle jsem na světě, tím více mi ke spokojenosti v rámci běžných dnů stačí tak nějak méně. Dobré jídlo, pohodová domácnost a počasí vhodné na popojíždění po kraji. A proč se na denní bázi tarabit z garáže s více jak 200kg strojem, když člověk může sáhnout po něčem lehčím a kompaktnějším? A rozhodně o nic méně zábavném.
Brembo známe coby tradiční italskou firmu, která je v našem motorkářském světě vnímána za dodavatele brzdových systémů. Co bylo dodnes, nemusí být navždy, protože se Brembo pomalu zbavuje italské trikolóry.
Pětinásobný světový enduro šampión Iván Cervantes se 24 hodin proháněl po okruhu Nardó, aby najel přes 4000 kilometrů, čímž pokořil světový rekord ve vytrvalostní jízdě na motocyklu a zapsal se do Guinnesovy knihy rekordů.
Italský Acerbis se blýsknul majstrštychem, když vybavil Hondu Monkey rekordně velikou nádrží. Ta stroji umožní dojezd přes 5000 kilometrů na jedno tankování.
Jedno z nejlepších rozhodnutí které může jezdec na motocyklu udělat, je vyrazit do světa tam, kde je opravdová svoboda. Svobodu na silniční motorce vymezuje jen oněch několik metrů šířky asfaltu a svět je přitom mnohem širší. Jízda na adventure motocyklu je přitom značně odlišná od jízdy na běžném silničním stroji. Jezdec se během ní musí potýkat s obvykle značně těžším strojem, se strojem který má vyšší těžiště, míří s ním často i mimo asfaltové cesty a proto je dobré se na toto dobrodružství náležitě připravit.
Když dva dělají totéž, není to totéž, i když mají stejnou myšlenku, motorový základ i podvozkové komponenty. U scramblerů do 200 tisíc korun máme na výběr nepřeberné množství motocyklů, ovšem jen velmi málo z nich nabídne motorizaci 600+. Mezi těmito jsme vybrali CFMOTO CLX 700 ve verzi Adventure a Motoro Morini Seiemmezzo SCR a vzájemně je porovnali.
1000 Nm točivého momentu je schopných "odgumovat" vaši zadní pneumatiku během jediné vyjížďky. Ne nadarmo si Verge pro prezentaci své novinky TS Pro zajistilo někdejšího mistra světa Formule 1 Miku Häkkinena, který to s plynem opravdu umí.
Rok se s rokem sešel a naše redakce se startem motorkářské sezóny opět spouští oblíbené kurzy bezpečné jízdy pod Ještědem, kterým pracovně říkáme "kličkovaná". Kurzy jsou ZDARMA a probíhají každý čtvrtek, pod záštitou města Liberec na parkovišti u Sportovního Areálu Vesec.