Na Moto Guzzi, konkrétně na Stelviu 1200, jsem najezdil více než 120 tisíc kilometrů. Fabrika na březích italského jezera Como si dala na čas a nový model (pomiňme facelift z roku 2011) přivedla na svět po dlouhých sedmnácti letech. Což znamená, že nové Stelvio znamená zcela nový motocykl, který nemá s tím starým vůbec nic společného. Přesto nelze pominout fakt, že je to motocykl stejné kategorie, od stejného výrobce a stejného jména. A proto se zcela nelze vyhnout srovnání.

Motocykly KOVE jsou v České republice velmi dobře známé, byť ne úplně pod touto značkou. Přesto se jich po našich silnicích prohání stovky a stovky. Značka KOVE přivezla do Čech svůj doposud největší trumf. Velikostí stroje, nikoliv úplně cenou.

Nezdá se to, ale brzdícímu high-endu Brembo Stylema již bude zakrátko osm let. Během nich se tyto špičkové brzdové třmeny dostaly do lecjakých strojů a některé značky si s jejich pomocí i poopravily pošramocené renomé. Některé jiné se ho snažily získat a oslovit zákazníky, kteří hledají nekompromisní brzdný výkon i v motocyklech, které ho tak úplně nepotřebovaly.

Cruisery nejsou v nabídce této firmy nic nového. Však vznikla již v roce 1989 a na kontě jich pár má. Některé se prodávaly i u nás, byť pod jiným jménem, posledních deset let bylo ale ticho po pěšině. Až do loňského podzimu.

Enduroškola Milana Holého je tady s námi již téměř dvacet let. A tak jsem si k blížícímu se jubileu vzal Milana na stranu, zamknul jsem ho v jeho parádní klubovně a nepustil ho, dokud mi neodpověděl na pár otázek.

Cestovní enduro SWM Superdual nám přišlo na svět v roce 2017 a nějaký čas se u nás i prodávalo. Poté jeho prodej na nějaký čas zbrzdila emisní norma Euro5, ale nyní se vrací, protože ji již splňuje.

Před několika dny se na české automobilové scéně zjevil populární příspěvek plný dezinformací, o tom jak vodík bude vládnout všem, s korporací Stelantis v čele. Realita je ovšem zcela jiná, tím spíš v oblasti motocyklismu.