Triumph Rocket je opravdu hodně speciální stroj. Technicky řečeno se jedná o cruiser, čemuž se ovšem vymyká jeho maximální výkon 182 koní. Ten v nejnovější generaci vyrovnal výkon doposud nejvýkonnějšího superbike ve stáji - Triumphu Speed Triple 1200 RR.

Původní výkon 123 kW platí pro "obyčejný" Rocket 3 (R či GT). Pokud si koupíte verzi Storm R nebo Storm GT, koupíte si stroj o objemu 2458 kubíků, který pošle na zadní kolo 134 kW (182 koní) a monstrózních 225 Nm točivého momentu.

tst5

Nárůst výkonu o 9% je zaplacen o cca 3% vyšší cenou, což někomu může přijít jako solidní poměr ceny a výkonu a důvod, proč si koupit právě Storma. Triumph se s laděním motoru zrovna moc nepáral. Aby dosáhl vyššího výkonu, prostě a jednoduše zdvihl maximální otáčky namísto 6000 na 7000 za minutu.

tst1

Malinko narostl i točivý moment, o 4 Nm z 221 a 225 a to shodně při 4000 otáčkách za minutu. Což je typicky téměř dvojnásobek, se kterým se můžeme setkat u běžných litrových motocyklů.

tst3

Na druhé straně, nový model splňující emisní normu Euro5+ je méně žíznivý, což mu umožnilo právě tuto normu splnit. Nižší spotřeba by měla nově dávat dojezd až 270 kilometrů na jedno tankování.

tst2

Mnoha změn se Rocket 3 mezigeneračně nedočkal. Motor je vlastně stejný, stejný je rám, plně nastavitelný podvozek Showa, brzdové třmeny Brembo Stylema a také elektronika, kterou zastupuje šestiosá měřící jednotka IMU zabezpečující funkci náklonového ABS a kontroly trakce.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Přesto se nějaké změny odehrály. Triumph u modelů Storm avizuje snažší ovladatelnost, díky o 1kg lehčím kolům. A to se jistě i pozitivně projeví na kvalitě jízdy, díky menším neodpruženým hmotám. Cena modelu Storm začíná na částce kolem 609 000,- Kč

tst4