Moto Morini X-Cape 1200 nám konečně míří k dealerům. Však na něj čekáme třetím rokem... na co se můžeme těšit?
V říjnu by měly k dealerům dorazit první kousky Moto Morini X-Cape 1200 a ti, na které se nedostalo už si budou moct udělat objednávku. Maxi adventure se 129 koňmi by se měl cenou pohybovat kolem 340 tisíc korun.
X-Cape 1200 by se měl prodávat ve třech barevných provedeních - viz fotografie. S rozvorem kol 1550 milimetrů se jedná o motocykl na úrovni Hondy Africa Twin 1100.
V jeho rámu tepe srdce formátu V-Twin s názvem Moto Morini V2 Corsa Corta EVO z dílny legendárního konstruktéra Franca Lambertini, o objemu 1187 kubíků. Válce, které svírají úhel 87° poskytují maximální výkon 129 koní při 8750 otáčkách a maximální točivý moment 106 Nm při 7000 otáčkách. Motor je odvozen od motoru, který se montoval do motocyklu Corsaro 1200. Tam měl výkon 140 koní, ovšem s emisní normou Euro2. Nyní plní Euro5+ a je zrevidován pro zajištění delší životnosti všech komponent.
Není tajemstvím, že Moto Morini patří koncernu Zhongneng (známý obecně jako ZNEN) a motocykly mají asijský původ. Motor je ovšem navržen, konstruován, vyráběn a testován v Itálii v mateřské továrně Moto Morini.
Rám sám o sobě je kombinací hliníkového hlavního rámu, ke kterému je šroubovaná ocelová podsedlovka. Hliníková kyvná vidlice je progresivně odpružena plně nastavitelným monoshockem od KYB s hydraulicky nastavitelným předpětím. Vpředu jsou také tlumiče od KYB, o průměru 48 milimetrů a také plně nastavitelné. Předek i zadek mají zdvihy odpružení 180 milimetrů.
Kola o průměru 19 a 17 palců mají ideální rozměr pro cestovní enduro. Bržděna jsou třmeny od Bremba, přičemž vpředu jsou monobloky Brembo M4.32 a dva 320milimetrové kotouče. Přední třmeny jsou poháněny radiální brzdovou pumpou Brembo. Radiální Brembo najdeme i na straně spojky.
Kola jsou bezdušová s dráty do stran a obsahují měření tlaku v pneumatikách. A jsou obuty do pneumatik Pirelli Scorpion Trail.
Elektronika motoru nabídne řidiči 4 jízdní režimy, které jsou kroceny náklonovým ABS systémem Bosch. Kontrola trakce je o třech úrovních a jezdec si ji může navolit prostřednictvím snadno dostupného tlačítka na levém ovladači. ABS i kontrola trakce se dají zcela vypnout v jízdním režimu Offroad.
IMU řídící jednotka má také na starosti náklonová světla, které najdeme na spodní části přední kapotáže a která provádí přísvit do zatáček. Šestistupňová převodovka je vybavena oboustranným řadícím quickshifterem a spojkou s řízeným prokluzem.
Na předku motorky najdeme integrovanou kameru, která automaticky nahrává jízdní situaci, pro případ kdyby vám to tam někdo "poslal". Na zadku zase najdeme radar, který hlídá slepé úhly v zrcátkách a rychle se přibližující vozidla.
Řidič je hýčkán standardně instalovanými vyhřívanými rukojeťmi, sedačkou, tempomatem i výškově nastavitelným plexisklem. Hýčkány jsou také jeho ušní bubínky, protože z motoru a výfuku jde hutný a hluboký baryton.
Před řidičem je veliký 7palcový TFT displej s integrovanou navigací a konektivitou s mobilním telefonem. Navigace je na displej posílána přes aplikaci Moto Morini App. Pokud by displej nestačil, nad ním je madlo sloužící k nastavení výšky plexiskla. A může posloužit i jako hrazdička pro upnutí externí navigace. Ta má pak k dispozici jsou dvě USB zásuvky (USB-A a USB-C).
Ačkoliv technické údaje hovoří o suché hmotnosti 259 kilogramů, realita je o 10 kilogramů lepší a stroj váží bez benzínu (stále nemalých) 249 kilo. Palivová nádrž má kapacitu 24,5 litru a inspirovala se nádržemi motocyklů KTM Adventure - benzín je primárně v chlopních po stranách motoru a proto je těžiště stroje příjemně nízko.
POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY |
Řidič sedí na sedačce o výšce 840 milimetrů, která není výškově nastavitelná. Když jsem na motocyklu seděl, u se svými 172 cm jsem pohodlně dosáhnul na zem, protože díky V-Twin motoru je předek sedačky a zadní část nádrže dost ouzká, abych na sedačce neseděl jak na koni a nohy mi šly rychle dolů. Komu by sedlo přesto přišlo moc vysoko, dá se při objednávce stroje navolit jak ještě nižší, tak i vyšší sedačka.
X-Cape 1200 jste mohli již vidět na letošním jarním motosalóně v Praze. A již brzy by se měly objevit i u dealerů.