Moto Morini X-Cape 1200 nám konečně míří k dealerům. Však na něj čekáme třetím rokem... na co se můžeme těšit?

V říjnu by měly k dealerům dorazit první kousky Moto Morini X-Cape 1200 a ti, na které se nedostalo už si budou moct udělat objednávku. Maxi adventure se 129 koňmi by se měl cenou pohybovat kolem 340 tisíc korun.

xca9

X-Cape 1200 by se měl prodávat ve třech barevných provedeních - viz fotografie. S rozvorem kol 1550 milimetrů se jedná o motocykl na úrovni Hondy Africa Twin 1100. 

xca8

V jeho rámu tepe srdce formátu V-Twin s názvem Moto Morini V2 Corsa Corta EVO z dílny legendárního konstruktéra Franca Lambertini, o objemu 1187 kubíků. Válce, které svírají úhel 87° poskytují maximální výkon 129 koní při 8750 otáčkách a maximální točivý moment 106 Nm při 7000 otáčkách. Motor je odvozen od motoru, který se montoval do motocyklu Corsaro 1200. Tam měl výkon 140 koní, ovšem s emisní normou Euro2. Nyní plní Euro5+ a je zrevidován pro zajištění delší životnosti všech komponent.

xca3

Není tajemstvím, že Moto Morini patří koncernu Zhongneng (známý obecně jako ZNEN) a motocykly mají asijský původ. Motor je ovšem navržen, konstruován, vyráběn a testován v Itálii v mateřské továrně Moto Morini.

 

Rám sám o sobě je kombinací hliníkového hlavního rámu, ke kterému je šroubovaná ocelová podsedlovka. Hliníková kyvná vidlice je progresivně odpružena plně nastavitelným monoshockem od KYB s hydraulicky nastavitelným předpětím. Vpředu jsou také tlumiče od KYB, o průměru 48 milimetrů a také plně nastavitelné. Předek i zadek mají zdvihy odpružení 180 milimetrů.

xca12

Kola o průměru 19 a 17 palců mají ideální rozměr pro cestovní enduro. Bržděna jsou třmeny od Bremba, přičemž vpředu jsou monobloky Brembo M4.32 a dva 320milimetrové kotouče. Přední třmeny jsou poháněny radiální brzdovou pumpou Brembo. Radiální Brembo najdeme i na straně spojky.

Kola jsou bezdušová s dráty do stran a obsahují měření tlaku v pneumatikách. A jsou obuty do pneumatik Pirelli Scorpion Trail.

xca6

Elektronika motoru nabídne řidiči 4 jízdní režimy, které jsou kroceny náklonovým ABS systémem Bosch. Kontrola trakce je o třech úrovních a jezdec si ji může navolit prostřednictvím snadno dostupného tlačítka na levém ovladači. ABS i kontrola trakce se dají zcela vypnout v jízdním režimu Offroad.

xca4

IMU řídící jednotka má také na starosti náklonová světla, které najdeme na spodní části přední kapotáže a která provádí přísvit do zatáček. Šestistupňová převodovka je vybavena oboustranným řadícím quickshifterem a spojkou s řízeným prokluzem.

xca5 

Na předku motorky najdeme integrovanou kameru, která automaticky nahrává jízdní situaci, pro případ kdyby vám to tam někdo "poslal". Na zadku zase najdeme radar, který hlídá slepé úhly v zrcátkách a rychle se přibližující vozidla. 

xca10

Řidič je hýčkán standardně instalovanými vyhřívanými rukojeťmi, sedačkou, tempomatem i výškově nastavitelným plexisklem. Hýčkány jsou také jeho ušní bubínky, protože z motoru a výfuku jde hutný a hluboký baryton.

xca11

Před řidičem je veliký 7palcový TFT displej s integrovanou navigací a konektivitou s mobilním telefonem. Navigace je na displej posílána přes aplikaci Moto Morini App. Pokud by displej nestačil, nad ním je madlo sloužící k nastavení výšky plexiskla. A může posloužit i jako hrazdička pro upnutí externí navigace. Ta má pak k dispozici jsou dvě USB zásuvky (USB-A a USB-C). 

xca4

Ačkoliv technické údaje hovoří o suché hmotnosti 259 kilogramů, realita je o 10 kilogramů lepší a stroj váží bez benzínu (stále nemalých) 249 kilo. Palivová nádrž má kapacitu 24,5 litru a inspirovala se nádržemi motocyklů KTM Adventure - benzín je primárně v chlopních po stranách motoru a proto je těžiště stroje příjemně nízko.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Řidič sedí na sedačce o výšce 840 milimetrů, která není výškově nastavitelná. Když jsem na motocyklu seděl, u se svými 172 cm jsem pohodlně dosáhnul na zem, protože díky V-Twin motoru je předek sedačky a zadní část nádrže dost ouzká, abych na sedačce neseděl jak na koni a nohy mi šly rychle dolů. Komu by sedlo přesto přišlo moc vysoko, dá se při objednávce stroje navolit jak ještě nižší, tak i vyšší sedačka.

X-Cape 1200 jste mohli již vidět na letošním jarním motosalóně v Praze. A již brzy by se měly objevit i u dealerů.