Yamaha s modelem Tracer 7 následuje většího bratříčka Tracer 9 a vydává ho i ve verzi s automatickou převodovkou.
Automatická převodovka Y-AMT byla již dříve v modelech TRACER 9, TRACER 9 GT a TRACER 9 GT+ a nyní bude zajímavou novinkou i pro zákazníky modelů TRACER 7 a TRACER 7 GT. Systém Y-AMT je navržen tak, aby byl synchronizován s elektronickými funkcemi Yamaha Ride Control (YRC) a nabízí dynamickou jízdu s automatickým řazením rychlostních stupňů. Pro určitou skupinu zákazníků tak přinese novou úroveň pohodlí a praktičnosti.
Nové modely TRACER 7 a TRACER 7 GT Y-AMT, včetně jejich 35kW verzí, budou k dispozici ve stejných barevných provedeních jako standardní modely se 6stupňovou manuální převodovkou. Model TRACER 7 bude nabízen v barvách Redline a Midnight Black, zatímco TRACER 7 GT bude k dispozici v barvách Icon Performance a Tech Black.
Technická základna zůstává pro rok 2026 stejná: motor CP2 o objemu 690 cm³, rám optimalizovaný pro tuhost a stabilitu, nastavitelná obrácená vidlice a kompletní elektronická výbava s třemi jízdními režimy, kontrolou trakce, tempomatem a 5” barevným TFT displejem s integrovanou navigací prostřednictvím Garmin StreetCross.
Model Tracer 7 GT navíc nabízí větší čelní štít, vyhřívané rukojeti a pevné boční kufry. S uvedením převodovky Y-AMT se řada dále zlepšuje z hlediska přístupnosti, plynulosti a snadnosti ovládání, což poskytuje klidnější, ale stále zábavný zážitek z jízdy.
Automatická převodovka japonské značky funguje podobně jako u BMW. Systém je založen na dvou elektronických akčních prvcích, které ovládají spojku a řazení převodových stupňů. Na řídítkách není páčka spojky, ale není ani nožní páka řazení.
Y-AMT má dva režimy:
-
AT (automatický): umožňuje jezdci soustředit se jen na plyn a brzdu. Podle stylu jízdy lze využít režim „D“ pro hladší rozjezdy a řazení, nebo „D+“ určený pro sportovnější jízdu.
-
MT (manuální): řazení probíhá pomocí ovladačů na levém bloku – zařazení vyšší rychlosti ukazováčkem (+) a snížení rychlosti palcem (-).
Velkou výhodou tohoto systému je hmotnost pouze 2,8 kg a podle Yamahy je rychlejší než tradiční převodovka, i když je vybavena quickshifterem.
POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY |