Retro model s prvky osmdesátých let postavená na platformě aktuálního litrového Horneta, to je nová Honda CB1000F.
Ve stejné barevné kombinaci jako nedávno představená Honda CB500SF (Super Four) je i nová CB1000F, která si za vzor bere model CB750F. Tento model z roku 1979 pomohl definovat stylové dědictví Hondy, které v sobě spojuje svalnaté linie s moderní technologií a jízdními asistenty.
Přepracovaný motor, který je odvozený z Fireblade dává maximum 122 koní, což je při hmotnosti pěkných 214 kilogramů moc hezký poměr mezi výkonem a hmotností. CB1000F evokuje vzhled raných superbajků Honda s jedním kulatý světlometem, viditelnými dvěma klaksony a dobovou grafikou na nádrži. Styl se drží jednoduché linie nádrže přes sedlo až po zadní část, přičemž chromované svody a odhalený řadový čtyřválec podtrhují klasickou estetiku naháče.
K dispozici ve třech barevných provedeních: Wolf Silver Metallic s modrým pruhem, Wolf Silver Metallic se šedým pruhem a Graphite Black, nese CB1000F designový jazyk, který je nezaměnitelně Honda, modernizovaný plným LED osvětlením a pětipalcovým TFT displejem nabízejícím konektivitu RoadSync pro chytré telefony. Systém chytrého klíče (Smart Key) nahrazuje tradiční zapalování.
Nové uspořádání výfuku a delší sací hrdla vytvářejí rezonančnější zvuk čtyřválce, zatímco aktualizované převodové poměry přinášejí ostřejší odezvu na nižší převodové stupně a snížené otáčky při cestovní rychlosti. Pomocná/kluzná spojka odlehčuje pocit ze spojkové páčky a vyhlazuje podřazování. Udávaná spotřeba paliva je 5,6 l/100 km, což umožňuje potenciální dojezd přes 280 km z 16litrové nádrže.
CB1000F je postaven na stejném ocelovém kosočtvercovém rámu jako CB1000 Hornet, ale používá delší podsedlový rám pro zlepšení pohodlí jezdce i spolujezdce. Plně nastavitelné 41mm USD vidlice Showa SFF-BP a zadní tlumič Pro-Link jsou vyladěny pro rovnováhu mezi komfortem a přesností, s možností nastavení předpětí a tlumení vpředu i vzadu.
Brzdění zajišťují čtyřpístkové radiálně uložené třmeny Nissin zakusující se do 310mm plovoucích předních kotoučů, podporované zatáčecím ABS řízeným šestiosou inerciální měřicí jednotkou (IMU).
Lehká 17palcová hliníková kola obouvají pneumatiky 120/70ZR17 vpředu a 180/55ZR17 vzadu. Pohotovostní hmotnost je 214 kg, výška sedla 795 mm a světlá výška 135 mm.
IMU je také základem sady elektronických jízdních asistentů. Elektronický plyn (Throttle By Wire) poskytuje tři přednastavené jízdní režimy – Sport, Standard a Rain, z nichž každý kombinuje nastavitelné parametry pro výkon motoru, brzdění motorem a volitelnou kontrolu točivého momentu Honda (HSTC). Dva uživatelské režimy umožňují jezdcům uložit preferovaná nastavení.
Pětipalcový TFT displej s optickým lepením zlepšuje viditelnost za jasných podmínek a integruje navigaci, hovory a ovládání hudby prostřednictvím aplikace Honda RoadSync.
Honda nabídne řadu balíčků příslušenství pro přizpůsobení CB1000F různým účelům.
-
Sports Pack přidává barevně sladěný kryt světlometu, chránič chladiče, chránič motoru a rychlořazení (quickshifter).
-
Comfort Pack přináší vyšší plexi, komfortní sedla a mlhová světla.
-
Travel Pack poskytuje měkké boční brašny a tankvak pro větší praktičnost.
POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY |
Prostřednictvím prodejců Honda bude k dispozici také individuální příslušenství, jako jsou vyhřívané rukojeti, hlavní stojan a systém alarmu. O tom, kdy bude nový model dostupný, nepadlo žádné oficiální slovo, ale dá se předpokládat, že to bude na jaře příštího roku.