Honda se již nějakou dobu snaží naskočit do elektrifikovaného vláčku. A setkává se spíše s rozpačitými reakcemi.

Není to její první elektrický motocykl. Na světových trzích již prodává několik elektrických skútrů, ale třeba také dětskou MX motorku CRF-E2. WN7 je její debut ve "velkých motorkách", protože by měla majiteli poskytnout běžný motocyklový zážitek s výkonem spalovací šestistovky.

hoev6

Reálně, se zřejmě srovnává šestistovkou více než 50 let starou, protože v nejvýkonnější konfiguraci má vodou chlazený motor WN7 nominální výkon 18kW.

hoev3

WN7 bude nabízena i s výkonem sníženým na 11kW, pro držitele řidičáků A2. Což při hmotnosti stroje 217 kilogramů nebude rozhodně žádný střelec kategorie 600. Krátkodobě je ale motor schopen ze sebe vymačkat až 50kW, Bohužel se nám Honda moc nesvěřuje, co je pro to potřeba udělat.

hoev1

Motor sice poskytuje točivý moment 100 Nm, což ovšem optikou doby taky rozhodně není žádná hitparáda.

hoev2

Připomeňme třeba jen, že roky prodávané elektrické ZERO SR má při hmotnosti 223 kilogramů 86 koní (64kW) a 166Nm točivého momentu. Byť si za něj musíte oproti Hondě připlatit, protože Honda by měla stát kolem 350 tis. Kč.

hoev5

Honda neudává kapacitu baterie, pouze dojezd 130 kilometrů na jedno nabití. Kapacitu můžeme odhadnout a mohla by být kolem 9-10kWh. Výše uvedené Zero má baterii o kapacitě 15,6kWh. Samozřejmě otazníkem je uvažovaný způsob využití, kdy Zero deklaruje dojezd přes 250 kilometrů po městě, kdy jsou nároky na baterii velmi nízké a Honda nedeklaruje vlastně vůbec nic, pouze "dojezd".

hoev9

Nabízí se paralela s naším redakčním Super Soco TC MAX, které má také psaný dojezd 130, reálně ale maximálně 90 a to ještě jen když je teplo.

O nabití Hondy se stará integrovaná nabíječka, umožňující motocykl nabít z domácí zásuvky za 3 hodiny. A také z pouličních nabíječek díky standardizovanému konektoru CCS2, který umožní rychlonabíjení z 20 na 80% na 30 minut.

hoev4

Před řidičem je 5palcový TFT displej, který obsahuje mobilní konektivitu přes systém Honda RoadSync. Uživatelské prostředí je samozřejmě přepracováno pro účel elektrického motocyklu. Na levé straně řídítek vidíme přepínače + a - a také R. Takže stroj má několik jízdních režimů, o kterých se Honda nezmiňuje. "R" bude jistě znamenat, že má i elektricky couvací systém.

hoev11

Stroj stojí na litých kolech o průměru 17 palců, které se opírají o podvozek Showa. Bržděna jsou brzdami značky Nissin. Ty pohání jedna jediná páčka na pravé straně řídítek, která brzdí jak přední, tak zadní kolo.

hoev10

Aby byl tichý elektrický stroj opravdu tichý, je letmo uložené zadní kolo poháněno ozubeným řemenem.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Stroj začne být dodáván zákazníkům cca v únoru 2026 a ti, kteří si ho předobjednají do 4. listopadu 2025, dostanou jako bonus tašku na zadní sedačku zdarma.