Nejen politika amerického prezidenta Trumpa stojí za rozhodnutím kalifornské společnosti Zero Motorcycles o přesunu svého vedení do Evropy.
Celní veletoče, které předvádí americká administrativa jsou pro některé společnosti natolik nepřijatelné, že ovlivňují nejen dodávky komponent, ale také důvěru investorů a zákazníků. Poslední celní balíček, zvyšující cla z Číny do USA o dalších 100% je tomu příkladem a je i jedním z důvodů, proč se vedení a působení Zero Motorcycles přesouvá do Evropy.
Zero Motorcycles se stěhuje do Nizozemska, byť v první fázi přesouvá své HQ, vedení společnosti a daňový domicil. Mimo výše uvedeného za tím i stojí potřeba být blíže svým zákazníkům, protože motocyklům Zero se v Evropě daří výrazně lépe, než v USA.
Přesun Zero Motorcycles proběhne v několika na sobě nezávislých fázích, přičemž dle jejích slov, kterákoliv z nich může být přerušena, pokud to bude dávat ekonomický či politický smysl.
Motocykly Zero se ručně montují v továrně poblíž kalifornské Santa Cruz a dle Zera, s minimem technologií, které by nešly přesunout do jiné destinace. Což implikuje, že jedna z dalších fází by mohla být i tato - přesun výroby. Vedle americké výroby ale již od roku 2023 probíhá montáž motocyklů i na Filipínách, kdy kapacita tamní továrny má dosáhnout 16000 motocyklů ročně.
Což je z celosvětového měřítka málo a tak Zero již pracuje s indickou Hero Motocorp a partnerství, které by mělo zajistit globální výrobní kapacity. Zejména díky nové endurové řadě X, od které si Zero hodně slibuje.
Co se dle Zera přesouvat jistě nebude, je oddělení vývoje a výzkumu. Což je pochopitelné, protože tamní zkušení vývojáři dost dobře možná nebudou chtít opustit svou vlast a tak jim Zero zachová kanceláře v kalifornském Scotts Valley.