Model Hardenduro by měl být nejvyšším výbavovým stupněm závodního stroje, který je oproti sérii osazen zejména protektory.
Když už letí EXC pana-orel z kopce a vy počítáte, že každý kotrmelec znamená pět tisíc korun, jistě se hodí pro takovéto případy stroj osadit nějakou tou ochrannou obsahu peněženky. Model Hardenduro má leccos už ve standardní výbavě.
Kdysi byl nejvyšším výbavovým stupněm model 6Days (dříve SixDays). Poté přišla KTM s dalšími, výbavou vymazlenějšími modely, jako třeba Erzbergrodeo, levnější Champion Edition, nebo naopak dražší Hardenduro.
KTM 300 EXC Hardenduro je podle KTM stroj, který můžete vybalit z krabice a absolvovat s ním rovnou nějaký závod, na který by měla být již z výroby připravena. Oproti 6Days obsahuje některé věci navíc. Některé ovšem má i 6Days, ale pro Hardenduro je KTM explicitně vyzdvihuje, jako například "oranžový rám".
A proto si prosvištíme marketink, který nám KTM předkládá:
- ORANŽOVÝ RÁM
- TOVÁRNÍ KOLA S ORANŽOVÝMI STŘEDY I NIPLY
- RÁFKY EXCEL
- TOVÁRNÍ SET PROTEKTORŮ RÁMU
- TOVÁRNÍ ZÁVODNÍ PROTISKLUZOVÁ SEDAČKA
- MAP-SWITCH
- HARDENDURO KRYT ŘÍDÍTEK
- ŠEDÉ EXTRA MĚKKÉ ODI GRIPY
- KRYTY RUKOU S VÝZTUHOU
- VĚTRÁK
- ČERNĚ ELOXOVANÉ BRÝLE
- WP XACT MOTÝLKY PRO NASTAVENÍ PŘEDPĚTÍ TLUMIČŮ
- KRYT MOTORU
- PLOVOUCÍ PŘEDNÍ KOTOUČ
- KRYT PŘEDNÍHO KOTOUČE
- PEVNÝ A PLNÝ ZADNÍ KOTOUČ
- LANKO PRO OCHRANU PEDÁLU ZADNÍ BRZDY
- SPODNÍ KRYT ZADNÍHO KOTOUČE
- ORANŽOVÁ ROZETA SUPERSPROX
- ORANŽOVÁ OLEJOVÁ ZÁTKA
- ORANŽOVÁ KRYTKA SPODNÍ SPOJKOVÉ PUMPY
- STRAPY PRO VYTAŽENÍ MOTORKY
- BLACK ANODIZED ENGINE HANGERS (vůbec netušíme která bije)
KTM ná tradičně hlásá, že byl "refined and updated" podvozek. Pro rok 2026 avšak k nějakému update opravdu došlo, protože v předních tlumičích jsou kratší pružiny s leštěným povrchem, což mělo přinést úsporu 200 gramů. Tak jako tomu bylo i vloni (vlastně letošní model), nastavení SAGu by se mělo obejít bez použití nářadí. Tady se trochu zamyslíme a položíe si řečnosckou otázku: "myslíže že kdokolovi z KTM někdy nastavoval SAG? Když tvrdí že to lze bez použití nářadí a přitom se předpětí nastavuje velmi komplikovaně C-čkovým klíčem".
Přední kolo je odpruženou dvoukomorovou vidlicí WP XACT, zadní kolo tlumičem XPLOR PDS.
Motor zůstává stále stejný, TBI plněný dvoutakt o objemu 293 ccm. Stroj je zejména díky oněm protektorům o něco těžší a váží 105,9 kilogramů.
POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY |
Do prodeje by se měl dostat v prvním kvartálu 2026 a cena byla stanovena na 326 tis. Kč, což je o 20 tis. Kč více než o něco méně vybavená 6Days edice.
Marketingové oddělení KTM se jistě činí a předkládá hypotézy o tom, co vlastně pro hard enduro potřebujeme. Na rovinu - kde jsou kryty chladičů? Kde jsou kryty motorových vík? Kde jsou kryty kyvné vidlice, nebo nějaký alespoň základní protektor výfukového kolene? KTM EXC Hardenduro je stále do jisté míry polotovar, a žádný rozumně smýšlející člověk by do závodu s takovým strojem nenastoupil. Po koupi stroje za 326 tisíc beztak většina majitelů dovybaví stroj dalšími doplňky.
Druhým pohledem navíc vidíme, že mimo updatovaného podvozku není mezi modelem 2025 a 2026 pražádný rozdíl. Snad jen ta barva plastů, kde se černé vyměnily za bílé....