Pro Kawasaki je model ZX-6R tak trochu horký brambor. S příchodem emisní normy Euro4 trochu otálela a Ninju musela stáhnout z trhu. Chvíli poté co ji uzpůsobila pro splnění emisní normy Euro4, přišla Euro5 a ZX-6R se zase musela odporoučet. Nejnovější zprávy hovoří o tom, že ZX-6R již splňuje Euro5 a mohla by se začátkem příštího roku znovu vrátit.

Kawasaki sice v šestkové kategorii propaguje dvouválcovou Ninju 650, ale je to jakási z nouze ctnost a v supersportovní kategorii spíše taková parodie. Slabý motor, který byl původně vyvinut pro zcela jiný účel, základní podvozek i brzdy neposkytují žádnou jízdní Nirvánu. To "plnotučná" čtyřválcová ZX-6R je a bude zcela jiná písnička.

Euro3-Euro4-Euro5 se podepsaly na postupném snižování výkonu z 135 na 128 a nově na 122 koní. Což je téměř dvojnásobek toho co má stávající Ninja 650 a to není vše. Namísto základních dvoupístkových brzdičů přinese ZX-6R radiální čtyřpístkové, pokročilý podvozek Showa SFF-BP a plně nastavitelný Uni-trak a téměř všechny moderní elektronické vychytávky, které můžeme nalézt u sesterského superbike ZX-10R.

Řadový čtyřválec o objemu 636 ccm poskytuje svůj maximální výkon v 13000 otáčkách, což je o 500 otáček méně než měl poslední modelový ročník a právě těchto 500 otáček stojí za nižším výkonem o oněch 13 koní. Dobrá zpráva je, že do těch 13000 otáček by měla nová ZX-6R jet stejně jako ta stará.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Nová Ninja již získala homologaci v USA u agentury EPA a vzhledem k tomu že emisní normy mají v Kalifornii podobné jako v Evropě, očekává se, že se Ninja objeví i na Starém kontinentě. Motocykl s certifikátem RKAXC.636AAF-002 má dvojí označení - ZX636JR a ZX636KR, z čehož lze odvodit, že přijde na trh rovnou ve dvou variantách. Což může být ZX-6R a ZX-6RR, ale to už nám jede fantazie na plné obrátky.