Na světě se prodávají desítky modelů motocyklů. Některé z nich vyčnívají z řady. Z několika důvodů. Můžou být nejvýkonnější, něčím jedinečné, nebo mají prostě skvělý marketing a PR. Které to jsou?

Jsou to stroje na které se těšíme, dlouhé roky se na ně čeká, nebo jsou vyprecizovaným šperkem již tak dobrého předchůdce. O čem se nám tedy zdá? Vezmeme to abecedně.

 

Aprilia RSV4 1100 Factory

 

Čtyřválcový motor do V o objemu 1078 kubíků dává 214 koní při 13200 otáčkách. RSV 1100 Factory není pouze jedním z nejvíce potentních superbike motocyklů, ale je také jedním z nejvíce zábavných strojů stavěných na okruhovou zábavu. A není to jen o výkonu, ale také jakým způsobem motor svůj výkon posílá směrem na zadní kolo. Pro rok 2019 přináší RSV4 Factory mimo výrazný výkonostní přírůstek také kratší rozvor, takže již tak svižný stroj bude v zatáčkách ještě více ohebnější. Kratšímu rozvoru sekunduje podvozek od Öhlinsu, který je monitorován novým elektronickým systémem Aprilia Performance Ride Control. Detaily se můžete dozvědět v našem dřívějším článku.

 

BMW S1000RR

 

Seznam změn nových věcí na S1000RR pro rok 2019 se dá zkrátit na jedno slovo: všechno. Nový rám, výrazně přepracovaný motor, nová elektronika, nový design a kapotáže... Nový motor využívá systému variabilního časování vačky, inovovaný rám je pevnější a motor v něm má větší roli jako nosný prvek. S1000RR má jako volitelné příslušenství semiaktivní podvozek. Zatím se můžete podívat na náš stručný článek.

 


Ducati Panigale V4 R

 

Vloni měla premiéru Panigale V4 S a ta byla nadmíru podařená. Však také vyhrála v mnoha zemích v anketách motocykl roku. Nový model V4 R má jiný motor o objemu 998 ccm, který dává 221 koní. Stroj je postaven tak aby poskytl závodní potenciál a přitom zůstal silničně homologovaným motocyklem. Motor je samozřejmě nosným prvkem rámu, stroj je vybaven high-end podvozkem Öhlins a kola jsou bržděna ničím jiným než špičkovými třmeny Brembo Stylema. Nakonec, kapotáže stroje dostala na starost závodní sekce firmy Ducati Corse, takže i aerodynamika je velmi efektivní. Více se můžete dočíst v detailnějším článku o Ducati Panigale V4 R

Harley Davidson FXDR 114

 

Jakkoliv to tak nevypadá, FXDR je designován pro snadné a nenucené skládání stroje do zatáček. Stroj postavený na Softail koncepci disponuje kvalitním podvozkem Showa a výkoným motorem, který chce HD směřovat proti power cruiserům jako je například Ducati Diavel, nebo Moto Guzzi Audace. Více v našem krátkém článku.


Harley Davidson Livewire

U HD ještě zůstaneme. Jakkoliv proti tomuto stroji může leckdo protestovat a ohrnovat nad ním nos, je to tak maximálně vše, co proti němu může udělat. Livewire nikdo neupře ten fakt, že to bude první elektromotocykl masového výrobce a spousta lidí se na něj těší. HD do vývoje Livewire investoval ohromné prostředky a dalo by se i říci, že za jeho vývojem zůstaly i mrtvoly. Detaily a velikou fotogalerii najdete v našem článku zde.


Honda Monkey 125 pro rok 2019

Nesmí chybět největší z malých motocyklů na trhu. Honda Monkey 125 staví na klasickém designu svých předchůdců za šedesátých a sedmdesátých let. Je to čistá renesance klasického vzhledu spojeného s moderní technikou. Na dvanáctipalcových kolech je stroj velmi malý a ideálním prostředkem pro kličkování v hustém městském provozu. 9,3 koní výkonu je vzhledem k nízké váze stroje více než dostatečné číslo a deklarovaná spotřeba kolem 1,5 litru dělá z Monkey ideálního společníka pro každodenní pohyb po městě. Detaily najdete v našem článku o Monkey 125


Indian FTR1200

 

V roce 2019 se dočkáme rovnou dvou Indiánů inspirovanými flat-trackovými speciály. FTR1200 má motor o objemu 1203 ccm, dává 120 koní a 115 Nm krouťáku. Stylem je postaven proti naháčům, jako je třeba Ducati Monster 1200, jakkoliv Indian stojí na 19 a 18" kolech, aby byl vizuálně bližší svým flat-trackovým předlohám. FTR1200 bude vybaven moderní elektronikou, kterou zastupuje například 4,3-palcový LCD přístrojový panel s bluetooth konektivitou s mobilním telefonem, zatáčecím ABS, dynamickou kontolou trakce a třemi jízdními režimy. Model S bude disponovat nákladnějším - plně nastavitelným podvozkem.


KTM 790 Adventure

Na KTM 790 Adventure se dlouho čeklo. A přišla hned ve dvou verzích. Oba dva modely vychází za stejné koncepce. Mají stejný motor, stejný rám a zásadně se liší podvozkem a použitými koly. Dlouho očekávaný stroj využívá řadového dvouválcového motoru o objemu 799 kubíků, který dává 95 koní výkonu. Model R je postaven na high-end podvozku XPLOR, který se používá v závodních motorkách KTM EXC Six Days. Současně má verze R větší kola – 21 a 18 palců, jaké používají ostré Enduro motocykly. Více se můžete dočíst v rozsáhlém článku o KTM 790 Adventure

 


Moto Guzzi V85TT

Co to znamená TT? Znamená to italsky Tuti Tereni, tedy Všechny terény. Zcela nový motor o objemu 853 kubíků je tradičně vzduchem chlazený dvouválec, který je podélně uložen a je nosnou součástí rámu. Jeho zásadní předností je veliký kroutící moment již za velmi nízkých otáček což řidiči pomůže při překonávání technického terénu. Stroj je vybaven koly 19 až 17 palců která jsou vyplétána dráty a jsou bržděna radiálními brzdovými třmeny Brembo P4.32. A současně je to jediný motocykl ve své kategorii, který je poháněn kardanem. Moto Guzzi V85TT vyhrála v loňském roce první místo v anketě o nejlepší koncept výstav EICMA v Miláně. Sešel se pouhý rok s rokem a V85TT míří do sériové výroby. Více v našem článku o Moto Guzzi V85TT


Royal Enfield Continental GT

Firma Royal Enfield má 100-letou historii, během které se ovšem na mnoho let ocitla v asijské izolaci. Během posledních několika let se ovšem firma snaží expandovat na zahraniční trhy a zejména se vrátit na náročné trhy Evropské. Jedním z jejích prostředků návratu je dvouválcový Continental GT s motorem o objemu 650 kubíků. Continental GT vypadá jako by se vrátil v čase do sedmdesátých let, což je pro mnohé uživatele velmi atraktivní. Model Continental 650 se ukázal již na podzim roku 2017 a jeho sériová výroba započala před malou chvílí. Popis modelů Continental 650 najdete u nás zde.


Yamaha Ténéré 700

S Ténéré 700 to už už vypadalo jako s paní Colombovou. Pořád se o ní mluvilo, ale finální model ne a ne se dostat na trh. Stroj postihla série odkladů a japonské firmě trvalo předlouhé 4 roky, než se dopracovala k finálnímu prototypu. A i ten sklidil nemálo kritiky za nepříliš přesvědčivé jednotlivosti své konstrukce. Jako celek ovšem může stroj fungovat dobře a nemálo lidí se na novou Yamahu těší. Budeme se těšit s nimi a mezitím si můžete o ní přečíst rozsáhlý článek.