Do rukou široké veřejnosti se může dostat limitované množství WSBK repliky stroje. S tou objel okruh v Mugellu Max Biaggi a ten po dojezdu prohlásil, že stroj funguje přesně v intencích toho, z jakých komponent je seskládán. A že je to stroj připravený vyrazit na závodní trať.

Písmeno X na konci názvu značí zejména masivní odlehčovací orgie, do kterých se Aprilia na stroji pustila. Výsledkem 1100 ccm stroje je pouhých 165 kilogramů, se kterými bude 225 koní výkonu pěkně hýbat. Kompletně karbonové jsou kapoty stroje, kovaná kola Marchesini jsou z lehké slitiny. Motor stroje je ručně skládaný a vyladěný stejnými lidmi, kteří staví motory pro závodní stroje WSBK. Oproti čistě závodním motorům mají v sobě mnoho změn pro zvýšení životnosti. Jsou to třeba silnější sací vačky, silnější ventilové pružiny a pevnější vahadla ventilů.

 

Stroj je vybaven kompletním titanovým výfukovým setem od Akrapoviče, kterému sekunduje airbox MotoGP specifikace. Motor je řízen ECU s volitelnými jízdními režimy, mezi kterými nechybí ani Track palivová mapa. Převodovka je typu ANN (Aprilia No Neutral) s neutrálem zcela dole a všemi kvalty nahoru. Brzdy dodalo Brembo a jsou to třmeny GP4-MS a plovoucí kotouče s uchycením T-Drive. Přední brzdy jsou kontrolovány radiální brzdovou pumpou Brembo  19x16.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Aprilia nabídne v první várce 10 kusů s cenou 39900,- €. Stroj bude možné si zarezervovat v průběhu první půlky dubna online přímo u Aprilie, pokud si budete hlídat stránky www.factoryworks.aprilia.com