Budiž země lehká dvouválcové Multistradě 1200 Enduro. Jako z oka ji vypadla zcela nová Ducati Multistrada V4 Rally.

Po pravdě, úplně z oka to nebylo, protože nová V4 Rally je kompletně a od základu jiná. Po podrobnějším zkoumání zjistíme, že má mimo motoru a odlišných plastů zcela jinou kyvnou vidlici, jakkoliv podvozek ji zůstává stejný.

V4 Rally je s 30-litrovou nádrží přímo postavena proti těžkotonážní německé konkurenci. Oproti ní je malinko lehčí, v součtu a s plnou nádrží o 8, konkrétně 260 kilogramů. Srdcem motocyklu je motor Ducati Grandturismo V4, který poskytuje výkon 125 kW (170 koní) při 10750 otáčkách a maximální točivý moment 121 Nm při 8750 otáčkách. Motor konfigurace V4 má olejové intervaly 15000 km a velký servis (mj. seřízení ventilových vůlí) po 60 tis. kilometrech. Motor sám o sobě váží 66,7 kilogramů a klika se otáčí proti směru jízdy, čímž vhodně eliminuje setrvačné síly otáčejících se kol. Což se projevuje dobrou ovladatelností motocyklu. Zcela nově je motor vybaven vypínáním zadních válců, které se děje při zastavení stroje, nebo při ustálené jízdě bez potřeby vyššího výkonu. Znovupřipojení zadních válců je téměř okamžité, jakmile je potřeba vyšší výkon motoru. Tento systém je součástí všech jízdních režimů motocyklu a umožňuje snížit spotřebu a emise motocyklu.

Šasi motocyklu sestává z robustního hliníkového rámu a motoru, který je nosnou součástí rámu. Dále z lehké oboustranné kyvné vidlice. Rám stojí na semiaktivním podvozku s funkcí Ducati Skyhook EVO. Vpředu je instalovaná 50-milimetrová obrácená vidlice se zdvihem odpružení 200 milimetrů, vzadu adekvátní monoshock se shodnou dráhou odpružení zadního kola. Zadní tlumič je po vzoru silničního modelu Multistrada V4 S vybaven funkcí Minimum Preload, která zajišťuje automatizované snížení výšky zadního podvozku při zastavení až o 20 milimetrů. Což pomáhá jezdcům s kratšími nohami A současně funkcí Easy Lift, která umožňuje snadněji zdvihnout motocykl z bočního stojánku, zejména pokud je naložen cestovními kufry. Kola jsou o rozměru 19 a 17" a jsou samozřejmě bezdušová a vyplétaná dráty. Přední kolo je bržděno dvojicí čtyřpístkových brzdičů Brembo Stylema. Zadní kolo je bržděno dvoupístkovým třmenem Brembo.

Multistrada V4 Rally nabídne zvýšený komfort posádky na dlouhých cestách. Vyznačuje se o 40 mm vyšším a o 20 mm širším plexisklem. Zadní část motocyklu byla maximálně odlehčena a cestovní kufry jsou umístěny tak, aby poskytly (oproti standardní Multistradě V4 S) více místa pro nohy spolujezdce. Na stupačkách řidiče i spolujezdce jsou instalovány rozměrné antivibrační gumy. Při obsazení sedačky spolujezdce, či a/nebo naložení zavazadel si stroj udrží stálou výšku podvozku, díky funkci Autoleveling. Při koupi motocyklu si může nový majitel vybrat výšku sedačky jak svojí, tak spolujezdce, takže společně s výše uvedenou funkcí Minimum Preload vyhoví motocykl uživatelům všech výšek.

Silnou stránkou Multistrady byla vždy elektronika. S novou V4 Rally drží Ducati nejvyšší příčku technologické výbavy. Počínaje radarovým systémem zajišťují adaptivní tempomat Adaptive Cruise Control, systém hlídání slepého úhlu v zrcátkách Blind Spot Detection. A pokročilého ABS systému zajišťujícímu funkci náklonového antiblokovacího systému Cornering ABS, v náklonu se rozsvěcejících světel Ducati Cornering Lights, které vám dobře posvítí do zatáčky, kontrolu trakce Ducati Traction Control, která moderuje točivý moment motoru v závislosti na náklonu stroje. Doplňuje je i systém hlídání zdvihání předního kola při akceleraci Ducati Wheelie Control.

Před jezdcem je veliký barevný 6,5-palcový displej, umožňující připojit náhlavní audiosady posádky, stejně jako mobilní telefon a moderovat přehrávání hudby, nebo navigační funkce. Skrze ovladače na řídítkách a LCD displej si může řidič navolit jeden ze čtyřech jízdních režimů (Sport, Touring, Urban a Enduro). Zejména režim Enduro je evolucí režimu Enduro z Multistrady 1200 Enduro. Umožňuje snížit výkon motoru na 114 koní. Režim Enduro zcela vypíná kontrolu zdvihání předního kola a ABS systém na zadním kole. A snižuje intervenci ABS na kole předním.

Můžete shlédnout krásné video, které Ducati natočilo s Multistradou V4 Rally v Keni:

Ducati Multistrada V4 Rally bude nabízena ve třech úrovních výbavy. Adventure Radar je vybavena adaptivním tempomatem a kontrolou slepého úhlu. Adventure Travel & Radar přidává hliníkové kufry, vyhřívané gripy a sedačky a nakonec Full Adventure navíc homologovanou výfukovou koncovku Akrapovič a karbonový přední blatník. Mimo to možné si doobjednat ohromnou plejádu dalších doplňků z katalogu Ducati.

 

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Ducati Multistrada V4 Rally bude u dealerů k dispozici od února 2023 ve dvou barevných kombinacích- Ducati Red a Ducati Red & Brushed Aluminium & Matt Black. Na Multistradu V4 Rally bude Ducati poskytovat záruku 4 roky bez omezení najetých kilometrů.