Ducati Monster je po desetiletí stavěn na základě originální receptury z roku 1993. Ta představuje civilní motocykl, který je postaven na závodním rámu, ve kterém je zabudován motor se značným sportovním potenciálem. Ne jinak je to i s Monster SP.
Nový Monster přišel v loňském roce a zdvihl vlnu vášní, že co bylo výše psáno neplatí, protože se Ducati po letech odchýlila od použití pevného příhradového rámu. Uživatelé by si nicméně měli uvědomit, že vývoj jde kupředu a moderní doba velí použít motor jako nosnou část a příhradový rám do jisté míry pozbýval na efektivitě. Nový Monster dokázal, že je tomu tak. Přední část rámu, která se inspirovala v řešení superbike Panigale V4, který extrémně lehký a kompaktní a je napřímo ukotven k hlavám válců.
Pro Monster je to efektivní recept a Ducati dokázalo snížit hmotnost motocyklu o nemalých 18 kilogramů. S motorem, který poskytuje 111 koní výkonu těží i Monster SP - vylepšená verze, která je postavena na kvalitativně vyšší kolekci komponent.
Předně je to podvozek Öhlins NIX 30, který je mimo lepší funkci o 0,6 kilogramu lehčí. S novým podvozkem, který má mimochodem od standardní verze o 10 milimetrů delší dráhy odpružení se lépe manévruje, což poskytuje vyšší jistotu v průjezdu zatáčkami. Do nich se vrhá znatelně svižněji, protože byl u SP o jeden stupeň snížen úhel řízení.
SP je vybaven nejvyšší civilní řadou brzdičů Brembo Stylema, které společně s hliníkovými unašeči brzdových kotoučů snižují neodpruženou hmotnost o dalších 0,5 kilogramu. Není třeba se obšírněji rozepisovat o tom, že tato změna nejen že přinese znatelně lepší brzdný účinek, ale nižší neodpružené hmoty znatelně zlepší jízdní vlastnosti.
POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY |
Kolekce vylepšení snižuje hmotnost SP o celkové 2 kilogramy, přestože má SP nově integrován tlumič řízení a malý flyscreen nad předním světlem. Na straně elektroniky má SP inovovanou řídící jednotku, ve které jsou přenastaveny jízdní režimy. A přibyl nový jízdní režim Riding Mode Wet, který zvyšuje jistotu jízdy na mokru. Přináší také asistenta startu (Launch Control), který zajistí bleskové starty i na mokrém povrchu. Nelze opomenou zmínit laděnou výfukovou koncovku Termignoni.
Drobné změny přišly i v elektronice, která zahrnuje pro Ducati tradiční širokou kolekci funkcí a jízdních asistentů. 4,3-palcový TFT display je vybaven novou grafikou, která vychází z grafiky modelu Panigale V4. Nová Ducati Monster SP se objeví v obchodech v lednu 2023 a bude prodávána i jako verze A2 s 35kW.