"Jmenuji se Kámen, B-L-O-N-D Kámen", což je hláška z filmu RRRrrr!!!, ve kterém se zřejmě hodlá inspirovat Honda při představení svého malorážkového supersportu. Protože čím víc R je v názvu, tím větší Kámen...

Světová média spekulují, že v příštím roce (2024) se Honda má pochlapit a uvést na trh štvrtinkový supersport, který má táhnout až do nebe. Faktem je, že dvouválce už leckoho nudí a ukvičený maloobjemový čtyřválec vytočený nad 15000 otáček dokáže vykouzlit nemalý úsměv na tváři.

Po vzoru Kawasaki, která má svou Ninju ZX-25R, by měla i Honda vyjet se svým čtyřválcovým čtvrtlitrem. Aktuálně sice vyrábí model CBR250RR, ale to je dvouválec, který v nejnadupanější verzi SP nabízí "jen" 42 koní. Čtyřválcový čtvrtlitr by měl nabídnout až 55, při 20000 otáčkách. Čím více R, tím více válců a tak by se čtyřmi R (CBR250RR-R) měla být tato Honda o něco výkonnější, než výše zmíněná Kawa. Bohužel, jak stávající Honda CBR250RR, tak Kawasaki ZX-25R se prozatím u nás nedají koupit a setkat se s nimi můžeme prozatím jen na asijských trzích. Zdali je to následek přísných evropských emisních norem nebo obchodních politik přesně nevíme. O CBR250RR-R toto také moc nevíme a média spekulují jen o obecných technikáliích, které můžeme považovat za samozřejmé. 

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Na povrch se dostal projektovaný výkon při udaných otáčkách. Což taky nemusí být nakonec přesné. U Kawasaki ZX-25R se také povídalo, že bude dosahovat výkonu 60 koní při 19000 otáčkách. A nakonec to je v závodní verzi "jen 51 koní" při 15500 otáčkách. Podle našeho názoru by podobných hodnot mohla dosahovat i tato připravovaná Honda, pokud vůbec dorazí.