Jawa 42 přichází s koly z lehkých slitin, které by měly výrazně napomoci k ovladatelnosti v městském provozu. Stranou nezůstal ani motor, který má o drobných 0,8 koní vyšší výkon.

Hliníková kola umožňují použití bezdušových pneumatik a Jawa je bude nabízet i jako doplňkovou výbavu pro již stávající majitele motocyklů Jawa 300.

Inovovány jsou i barevné kombinace, kdy je nyní rám černý a v barvě jsou jen nádrž, blatníky, kaslíky a kryt předního světla. V odstínu rámu a motoru jsou nyní i výfuky. Drobné změny jsou na podvozku, který byl naladěn více do tvrda. Stroj bude nyní vybaven standardně mřížkou před předním světlem, malým flyscreenem a závodním proužkem na nádrži. Instalovány také byly bar-end zrcátka a za sedačkou je nové madlo pro snadnější manipulaci se strojem.

Jawa tvrdí, že rám byl v klíčových místech posílen, aby se zvýšila jeho tuhost. Přes to je nyní o 1 kilogram lehčí a váží 171 kilogramů. Inovace na motoru přinesly 0,8 koňské síly navíc na výsledných 27,3 koně, s kroutícím momentem 27 Nm. Všechny změny které jsou na modelu 42 se brzy mají objevit i na Jawě Classic.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY