Ty tam jsou doby, kdy byli Číňani pouze montovnou podřadných dílů bez kloudného vlastního vývoje. Značka CFMOTO v rámci testování strojů vybavila policii několika motocykly z nulté série.

Je to třeba Čínsko-Italská Benelli, která pracuje na vývoji cestovního nadlitru BJ1200 o objemu 1209 ccm, o kterém jsme psali před několika měsíci. A je to i CFMOTO, která má dostatek zdrojů, aby nezůstala stát opodál. Předně disponuje motorem LC8, který si licencovala od KTM, náležitě přestavěla a který by měl v podání tohoto stroje podávat výkon 140 koní.

Motocykl CFMOTO CF1250J má objem motoru 1279 ccm. Což je výrazně více, něž měla KTM u motocyklu RC8 - 1148 ccm. KTM z něj vymáčklo 154 koní. CFMOTO motor zvětšila a přitom umírnila, aby podpořila jeho životnost. Design stroj není nepodobný etalonu dálkového cestování - motocyklu BMW R1250RT. Čínská novinka by ale měla být těžší. Měla by vážit 297 kilogramů se všemi náplněni a natankovanou nádrží. Vyšší váhu bude oproti BMW zase kompenzovat vyšší výkonem motoru a ruku na srdce, jistojistě výrazně příznivější cenou. Přitom stroj nevypadá na první pohled nijak odfláknutě. Základ motoru je dobrý, dobré brzdy a třeba i plnobarevný LCD s bluetooth konektivitou jde s posledními módními trendy. Mimo obligátních údajů ukazuje zařazený rychlostní stupeň, teplotu, průměrnou spotřebu, měl by ukazovat tlak v pneumatikách a disponovat by měl i čtyřmi jízdními režimy.

Stroj je vybaven 17" koly a soudě dle fotek, přední kolo je na tomto modelu bržděno třmeny Brembo M50. Což není úplně od věci, protože stroj by měl mít maximální rychlost 240 km/h. CFMOTO CF1250J je dle všeho speciální verze pro čínskou policii. Produkční model pro širokou veřejnost by měl mít označení CF1250G. J-čková varianta je vybavena rozměrnými kufry, majáčky, kamerami a nezbytným vybavením, který žádný čínský policajt nemůže postrádat.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

I na vnitřním Čínském trhu se schyluje k souboji. Qianjiang finišuje svou tříválcovou Benelli BJ1200. A podle prvních vlašťovek se zdá, že CFMOTO CF1250 bude mít navrch. Jak ve výkonu (Benelli by měla mít 136 koní), ale hlavně hmotností, protože Benelli by měla vážit 340 kilogramů. Na druhou stranu, kdo někdy jezdil s motocyklem s morem LC8 musí uznat, že přísun vibrací tohoto dvouválce není pro dlouhé cestování zrovna to pravé ořechové. Číňani ale mohli motor umravnit a lépe vyvážit, či přidat další vyvažovací hřídele. To tříválcový motor Benelli je o poznání uživatelsky přívětivější.