Když v roce 2006 přišla Kawasaki ZZR 1400 na trh, uzmula si titul nejvýkonnějšího stroje světa. V roce 2020 se s ní budeme muset rozloučit.

196 koní a 297 km/h, to byly hodnoty, které žádný tehdejší konkurent ze sériové produkce nepřekonal. Ano, vedle stála Hayabusa, ale Kawasaki byla silnější, agilnější a motor měla svižnější, než japonský konkurent.

Modelový rok 2006

ZZR 1400 si stejně jako Hayabusa vydobila pověst rozložitého parníku s ultimátními výkony. Můžeme spekulovat, zda-li je důvodem ukončení výroby příchod emisní normy Euro5. Ale bude tím spíše čerstvější konkurence z vlastní stáje, nebo nejspíše kombinace obojího. Přeplňovaná Kawasaki H2 SX o prsa pionýrky starou ZZR 1400 překonává.

Výkon motoru má stejný a hmotnost stroje je o 2 kilogramy nižší. Konkurence ve vlastní stáji není dobrá a Kawasaki potřebuje prodávat přeplňovaný motor ve větších objemech, aby ji klesala jednotková cena aparátu. ZZR 1400 ji v tom vůbec nepomáhá.

Modelový rok 2019 - model Performance Sport

Kawasaki se snažila udržovat ZZR1400 na vrcholu a tak ji v poslední evoluci vybavila jízdními módy motoru, třístupňovou kontrolou trakce, podvozkem Öhlins, nebo také třeba brzdami Brembo M50.  Což je ale na dnešní dobu stále málo. Odpovídají tomu také dobové přístroje, datující se k roku 2014. Moderní stroje, včetně výše zmíněné Kawasaki H2 SX jsou již na míle daleko a ZZR 1400 potřebovala masivní modernizaci na všech frontách.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Což je pro Kawasaki zbytečná střelba do vlastních řad a tak se s ZZR 1400í budeme muset od roku 2020 rozloučit. Což ale nevylučuje, že že s tímto motorem vidíme naposledy. Dokážete si představit, kdyby tento 1440 ccm motor dostal kompresor z H2? Meta 400 koní by nemusela být úplně daleko. Třeba se nám v nějaké takovéto reinkarnaci v budoucnu vrátí.