Je vám 205 koňských sil málo? Pořiďte si do stáda dalších 95 navíc.

Standardní Panigale 1299 S má 205 koní a 143 Nm maximálního kroutícího momentu. Pokud by vám to bylo málo, můžete se obrátit na Panigale V4 S, která má koní 213. Což je jen téměř kosmetický rozdíl. Pro wow efekt přidala Francouzsko-Italská firma Efesto S.a.r.l. ke standardní dvouválcové 1299 S elektromotor a bateriový pack, který posouvá rafičku maximálního výkonu do zcela jiné dimenze.

Před zadní kolo přibyl motor a nad zadním kolem zase bateriový článek. Ten se dobíjí při brždění rekuperací brzdné energie stroje. Máte k dispozici tři jízdní módy. Buďto pojedete na spalovací motor, nebo na elektromotor, nebo na obojí, přičemž se oba motory budou doplňovat tak dlouho, dokud bateriím nedojde energie. Celý systém funguje i jako KERS ve vozech Formule 1. Energii uloženou v bateriích je možné použít jako výkonový boost. Ten je řízen pomocí sofistikované elektroniky s invertorem, který se ložen za hlavním chladičem motoru.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Celý kit baterie, motoru, řídící elektroniky a ovládání váží 16 kilogramů, takže výsledná hmotnost stroje je 194 kilogramů. Kit bude k dispozici pro dvouválcové modely Ducati Panigale. V tento moment prozatím jen pro 1299 S. Příprava pro další, menší modely, přijde v brzké době.