Ducati Streetfighter V4 je bezesporu nejočekávanější novinkou, na kterou se příznivci nahatých strojů těšili. Streetfighter přichází rovnou ve dvou variantách.

Styling Streetfighteru V4 a V4 S je shodný. Vybroušenější verze S se odlišuje hardwarovou specifikací, která vyplývá z lehčích kovaných kol Marchesini, podvozkem Öhlins, který tvoří 43 mm vidlice NIX30 a monoshock TTX36, které jsou navíc elektronicky nastavitelné. Verze S má navíc tlumič řízení, který nese také značku Öhlins. Tlumiče a tlumič řízení jsou spraženy do jednotného systému, který je označován jako Smart EC 2.0.

Kontrastem k verzi S je standardní verze, která je vpředu vybavena 43 mm tlumiči Showa BPS (Big Piston Fork) a vzadu monoshockem Sachs. Jim sekunduje tlumič řízení značky Sachs.

Design má dle slov designéra evokovat úsměv Jokera, což může být shodou náhod, ve světle úspěchu stejnojmenného filmu. Přispívá tomu zejména LED pásek denního svícení, kterému sekunduje LED tlumené a dálkové světlo. Řidič má v rukou vyšší řídítka a nohy položeny na cestovnejších stupačkách, což přináší uvolněnou jízdní pozici. Nepřehlédnutelná jsou čtyři přítlačná křidélka, na kterých se pracovalo pomocí počítačové analýzy tekutin. Dle Ducati dávají přítlak až 28 kilogramů, při rychlosti 270 km/h, přičemž 20 kilogramů připadá na přední a 8 kilogramů na zadní kolo. Winglety pomáhají hladšímu toku vzduchu, což se pozitivně odráží na zlepšení průtoku vzduchu skrze chladiče. O 2% skrze chladič vody a o 8% skrze chladič oleje. Ducati Streetfighter bude v prvním roce po uvedení k dispozici v barvě Ducati Red, s tmavě šedým rámem a černými koly.

Na straně motoru najdeme ověřený agregát Ducati Desmosedici Stradale 90° V4, který má objem válců 1103 ccm. Motor je vodou chlazený, šestnáctiventilový a kliková křídel se otáčí proti směru jízdy, aby se částečně negoval gyroskopický efekt otáčejících se kol. To přispívá ke znatelně lepší ovladatelnosti, což dokládají výborné výsledky motocyklů s tímto motorem v seriálu WSBK. Motor dává nejvyšší výkon 208 koní (153 kW) při 12500 otáčkách a 123 Nm kroutícího momentu při 11500 otáčkách. Komu by bylo 208 koní málo, může sáhnout po (nehomologovaném) závodním výfuku Akrapovič, který posouvá hranici nejvyššího výkonu na 220 koní.

Hmotnost plně natankovaného stroje (varianty S) je neskutečných 178 kilogramů, což dává poměr výkonu k hmotnosti o 10% vyšší než mají vozy Formule 1. Poměr je ještě vyšší u verze s výfukem Akrapovič, který nejen že dává o 12 koní vyšší výkon, ale také snižuje hmotnost stroje o 6 kilogramů. Nemalou měrou tomu přispívá rám, jehož strukturální součástí je samotný motor. Rám potom totiž váží pouhé 4 kilogramy.

Brzdný systém dodala firma Brembo. Ducati nasadila to nejlepší, co se dá v sériovém světě pořídit - brzdové třmeny Stylema, které jsou lehčí a výkonnější, než donedávna král superbajků - brzdy M50. V područí je má komplexní balíček elektronických asistentů, z nichž na prvním místě je náklonové ABS Cornering EVO s šestiosou inerciální měřící jednotkou Bosch 6D IMU. Dále s Ducati Traction Control (DTC) EVO 2, systémem brždění zadního kola ve smyku Ducati Slide Control (DSC), řízení zdvihání předního kola Ducati Wheelie Control (DWC), lauch control Ducati Power Launch (DPL), rychlořazení Ducati Quick Shift EVO 2 (DQS) a systémem řízení brzdné síly motoru Engine Brake Control EVO (EBC).

Pokud se vrátíme k brzdám, třmenům Stylema sekundují plovoucí brzdové kotouče o průměru 330 mm. Zadní kolo je bržděno skrze 245 mm kotouč.

Elektronický systém asistentů je do značné míry konfigurovatelný a slouží tomu komplexní ovladač na řídítkách a 5" LCD TFT displej, který je vybaven elektronickým analyzérem jízdy s GPS (DDA+GPS). A multimediálním systémem Ducati DMS. Jezdec si může zvolit tři jízdní režimy - Race, Sport a Street.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Ducati Streetfighter se svými 208 koňmi dorovnává laťku doposud nejsilnějšího naháče, MV Agusty Brutale 1000 Series Oro, která měla taktéž 208 koní. Tam, kde MV Agusta kontruje speciálním výfukovým systémem SC Project, zvyšující výkon na 212 koní, Ducati je schopna opáčit Akrapovičem, který navýší laťku na 220. Na rozdíl od MV Agusty má být Streetfighter veřejně přístupným motocyklem. MV Agusta není běžně dostupná, protože se jedná (jednalo) o limitovanou sérii.