Ačkoliv není prozatím jasné, jakých designových změn se BMW R1250 GS dočká, v laických kuloárech se mezitím rozhořel boj o každého koně.
Úvodem, po objemu 1170 ccm, který má R1200 GS se dočká R1250 GS objemu motoru 1254 ccm. Nárůst objemu o 84 ccm se samozřejmě pozitivně odrazí na výkonu motoru. 1200 nabízelo 92 kW a nová 1250 nabídne rovných 100. Pozitivní zprávou je, že tento vyšší výkon bude k dispozici za stejných otáček (7750) jako u současného modelu.
VVT od Alpha Racing
Vzhledem k tomu že by BMW mělo u tohoto nového modelu zavést variabilní časování ventilů, dá se předpokládat že se budou inženýři snažit s pomocí této technologie co nejvíce narovnat křivku kroutícího momentu. Co se nedá předpokládat je nějaká dramatičtější změna designu stroje. S datem narození 2013 je aktuální model ještě mladíčkem a zcela nového revolučního modelu se budeme moct dočkat až tak za čtyři až pět let. Detailní změny přijdou na podvozku, kdy model 2019 by měl být o 3mm delší, což budou mít na svědomí nové tlumiče, které nepatrně zdvihnou světlou výšku. Model Adventure by měl být o dalších 17 mm delší (ještě větší světlá výška).
Systém variabilního časování ventilů
Nové R1250 GS již bude plnit ekologickou normu Euro 5. Nižší normovaná hlučnoust výfukového potrubí bude 88 dB (původně 92 dB), což napovídá, že bude mít nový výfukový systém. Ten by měl stát za vyšší hmotností o 5 kilogramů, takže by nové R1250 GS mělo vážit s palivem 249 kilogramů. Model Adventure by měl ztěžknout na 268 kilogramů.
VVT od Alpha racing
V souvislosti s deklarovaným výkonem 100 kW se rozhořely diskuse, jestli bude mít nový model 136, nebo pouhých 134 koní. Obojí je pravda, protože Němci označují koňský výkon jako PS (pfedestärke) a anglosasové jako HP (horsepower). Francouzi používají CV (chevaux vapeur) a u Italů se také můžete setkat se zkratkou CV - v tomto případě odvozenou od slova cavali (koně). Zkratky HP a CV jsou metrickým vyjádřením koňské síly. Jeden PS je tedy 0,986 HP. V některých diskusích se můžete setkat s jednotkou BHP, což je výkon naměřený na poháněném kole vozidla. PS, CV, HP i kW jsou totiž výkonem, který je naměřen na výstupu motoru do spojky a převodovky a nereprezentuje další ztráty ústrojí směrem k poháněnému kolu. Protože se lidé mezi HP, PS a CV moc neorientují, výrobci často používají jednotku PS, protože to je oproti HP prostě malinko vyšší číslo.
Takže BMW R1250 GS bude mít 100 kW, 136PS, 134HP, nebo 136CV. Každý si můžete vybrat číslo, které je mu nejmilejší.