83 kusů motocyklů má vyjadřovat počet sezón, které značka strávila na závodních okruzích. Tentokrát si k tomu pozvala legendu, Giacoma Agostini, který dává celé limitované edici ten správný šmrnc.
MV Agusta vznikla v roce 1945, takže letos oslaví 80 let. Tedy, jak to myslela těmi 83 sezónami? 🧐 No, hlubší úvahy necháme raději koňovi a podíváme se na stroj jako takový.
MV Agusta Superveloce 1000 Ago je zejména věnovaná Giacomo Agostinimu, závodnímu jezdci, který má na kontě 15 titulů mistra světa, 123 vítězství ve světovém šampionátu, 18 titulů Italského šampionátu a 10 vítězství v Tourist Trophy. I když je tedy fakt, že za řídítky MV Agusty se Ago stal světovým šampiónem "jen" třináctkrát, dvakrát to bylo za řídítky Yamahy.
Každý stroj ponese podpis této legendy a bude bezesporu velmi ceněným exponátem ve sbírkách zámožných šejků. Líbit se jim bude zejména plaketa vyrobená z 18-karátového zlata, která bude umístěna na horních brýlích řízení, bude obsahovat pořadové číslo a nápis Limitovaná Edice..
Stroj bude samozřejmě v maximální míře postaven z karbonu, který má jednak zajistit nízkou hmotnost, ale také podpořit prémiový vzhled motocyklu.
Superveloce 1000 Ago ponese zbarvení, evokující závodní stroje MV Agusta sedmdesátých let, inspirované továrními speciály patnáctinásobného světového šampióna. Karbonové kapoty tak ponesou kombinaci Fire Red Matt a Magnum Silver Matt, společně se žlutými tabulkami, na kterých je startovní číslo 1.
Ve stejném žlutém odstínu je i CNC obrobená eloxovaná korunka kolem předního světla. Klasický vzhled závodního speciálu doplňuje i kožený pásek přes nádrž, ve kterém je zasazena měděná plaketka, ve které je 15 hvězd evokující 15 titulů mistra světa.
Sedačka z Alcantary má vyšito jméno Agostini a nápis "Ago" najdeme také na podsedlových plastech.
Aby to nebylo jen o motocyklu, společně s strojem dostane majitel i sladěné oblečení od Dainese. Konkrétně od její divize Dainese Custom Works - model Demone GP 3X - kombinézu z klokaní kůže vybavenou airbagy, titanovými slajdry a špičkovým páteřovým chráničem.
Vedle kombošky dostane i vrcholný model helmy AGV Pista GP RR - stejný model, který používají jezdci MotoGP. Samozřejmě v exkluzivní barevné kombinaci. Kominéza ani helma nebudou k dispozici v běžném prodeji a budou exkluzivně pouze pro těchto 83 motocyklů.
Co se týče stroje, tak ten je osazen čtyřválcovým motorem, který najdeme v jakékoliv jiné Superveloce 1000. Motor dává 208 koní (153kW) při 13000 otáčkách, má titanové rozvody a DLC pokryté vačky.
A samozřejmě je prošpikován elektronikou, jako celý stroj. Té vévodí osmistupňová kontrola trakce, čtyři jízdní režimy, elektronicky nastavitelný podvozek nejvyšší řady od Öhlinsu, elektronicky řízená převodovka MV EAS ve čtvrté generaci a samozřejmě ABS, které je možné navolit v několika jízdních režimech.
ABS má v područí brzdy od Bremba, kde najdeme "pouze" třmeny Stylema a kotouče Brembo s obyčejnými kulatými nýty. A tady bychom si dovedli představit něco hodnotnějšího, vzhledem k poslední větě celého článku. Vedle elektronického podvozku je i elektronicky nastavitelný tlumič řízení.
Před řidičem je potom 5,5palcový TFT barevný displej s integrovaným GPS modulem pro turn-by-turn navigaci. A s integrovaným lap timerem. Stroj má IOT a satelitní hlídání proti zlodějům.
POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY |
Tento stroj je pokryt pětiletou zárukou "úplně na vše", což ovšem také není zadarmo. Celý set, stroje, oblečení, helmy a exkluzivity si MV Agusta cení částkou cca 1,8 milionu Kč.