Co se bude s britskou značkou Norton dál dít a jakým směrem bude mířit. CEO značky Norton, Robert Henschel, v poslední době pracoval na zvýšení poptávky u dealerů ve Spojeném Království a také na udržení hodnoty této značky v průběhu této těžké doby pod taktovkou bývalého majitele Stuarta Garnera.

Díky rozhovoru, který vedl generální ředitel TVS Sudarshan Venu pro televizní pořad CNBC-TV18, jsme se dozvěděli, co se bude dál se značkou Norton dít. V celém třicetiminutovém rozhovoru se mluví většinou o TVS, ale zazní i několik vět o budoucnosti Nortonu.

n5

Sudarshan Venu přiblížil, že z dosavadních čtyř modelů chtějí mít do konce roku 2026 šest. Jedním z nich bude čtyřválcový superbike a nové modely budou vybavené dvouválcem o objemu 450 ccm a to ve spolupráci se společností BMW Group. Základ tohoto motocyklu jsme mohli vidět u BMW Concept F 450 GS, který byl představen na EICMA 2024. Dá se tedy předpokládat, že jeden ze šesti modelů by mohlo být malé dvouválcové cestovní enduro. Nová strategie je tedy využít již stávajících platforem a nestavět zcela nové.

 

Klíčová informace spočívá v tom, že světový re-lauch značky Norton má přijít ECMou 2025 a v létě 2026 chce Norton dodávat motocykly ve Velké Británii, Německu, Francii, Španělsku a Itálii. A samozřejmě v Indii. Startovací kapacita (aby to dávalo ekonomicky smysl) je 10 tisíc motocyklů ročně, při šesti modelech. Přičemž část výroby bude ve Velké Británii a majorita výroby v Indii.

Na nové modely Nortonu se můžeme těšit na další EICMĚ, která se bude pořádat v listopadu 2025 v Miláně.  Spolu s tím by mohlo být představené i nové logo a nový smysl značky Norton.

n1

TVS Motor Company se totiž rozhodla pro modernizaci klasického loga Norton. Oproti klasickému logu, má nové logo mnohem ostřejší hrany a je celé nahnuté k pravé straně. Z vlnky u pořátečního N se stal jakýsi hranatý apostrof a zaoblené části loga třeba písmena O jsou nyní hranatá s lehkým zaoblením z vnější strany. Prodloužená vlnitá linka obepínající celé logo je nyní vodorovná linka sahající od N procházející T až na konec, kde je seřízlá podle písmene pod ní.

 n6

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Ostrý moderní design tohoto loga v nás může evokovat značku LiveWire a tak je otázkou, zda nový majitel značky Norton směřuje také na elektromotocykly. TVS do elektromotocyklů již zasahuje a to hlavně pro indický trh. Důkazem toho je výrobna v Hosuru v Indii, kde se vyrábí elektrický model BMW CE 02. Každopádně sám Venu tvrdí, že mají v plánu vyrábět motocykly Norton bez zmínky o elektrických motocyklech, přičemž ke konci rozhovoru připustil, že EV Nortony by mohly přijít v průběhu pěti až sedmi let. Takže v zásadě v nedohlednu.

n10

Celkově je ovšem na základě rozhovoru cítit, že TVS si úplně neumí s Nortonem poradit. Bere ji jako vstupenku na náročnější evropské trhy, u kterých ovšem necítí výraznější ziskový potenciál. Ten vidí zejména v Africe, kde se drahé Nortony neumístí. Tím spíš, že TVS už do Nortonu nalila téměř 240 milionů liber (přes 7 miliard Kč) a ty by chtěla vydělat nazpátek. Uvidíme, jakým směrem bude TVS Motor Company směřovat. Více se dozvíme v následujících měsících a nejvíc se dozvíme na EICMĚ v listopadu.