MV Agusta je od ledna 2025 opět v rukou jejího původního vlastníka. Ten ze široka těží ze zkušeností, které do společnosti přinesl vlastník původní - KTM.
Jen krátká retrospektiva: v listopadu 2022 koupila 25,1% MV Agusty KTM (Pierer Mobility) a jedním ze zásadních počinů nového vlastníka byl přesun distribuce náhradních dílů do distribuční sítě KTM. To znamená, že majitelé motocyklů MV Agusty dostali k dispozici 99% náhradních dílů k dodání do deseti dnů. Na jaře 2024 si KTM přikoupila dalších 25% podíl, čímž získala v MV Agustě kontrolní podíl. A protože je KTM tak jak na tom je, v lednu 2025 prodala svůj podíl nazpátek do rukou Sardarovových investičních fondů - zpět k původnímu vlastníkovi.
Ten ze široka těží z kroků, které KTM do MV Agusty zavedla. Naopak - návrat pod původního vlastníka MV Agustě zase něco sebere a na tom firma aktuálně pracuje. Jak bylo již dříve psáno, KTM v MVA vyměnila za 18 měsíců 60% managementu. Pozice obsadili lidé se svěžím pohledem a tak se MVA aktuálně mění tak, aby zase nespadla do starých kolejí.
Aktuálně MVA stále využívá distribučních kanálů a služby distribučního centra KTM pro dodávku náhradních dílů zákazníkům. To se má brzy změnit, což je jeden z nejzásadnějších úkolů firmy. Ta si staví distribuční síť znovu sama a využívá k tomu zkušeností, které okoukala u KTM. A chce udržet aktuální model, kdy chce mít v centrálním skladu k dispozici 99% dílů na motorky vyrobené v posledních sedmi letech. K tomu staví nový distribuční kanál, který zajistí dodávku až k zákazníkovi do deseti dnů od objednávky a to celosvětově. U něj MVA oznamuje, že finalizuje dohodu s "celosvětově vedoucím logistickým partnerem", který by měl tuto distribuci zajistit.
MVA také stěhuje nazpátek do Itálie své návrhářské Centro Stile, které KTM v Itálii zrušilo a odstěhovalo ho do Rakouska. Centro Stille se opět vrací do Schiranny, poblíž jezera Varese. Továrna ve Varese pokračuje v trendu, který do něj přinesla KTM - kompletní přenastavení výrobních procesů a linek, aby byly efektivnější. Pokračuje také v outsourcingu některých prvků, které si z důvodu vyšší efektivity nechce vyrábět sama doma. A naopak - některé zase vrací domů.
POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY |
MV Agusta pokračuje ve výrobě všech stávajících modelů motocyklů, přičemž na některé rozšířila plnou záruku na 5 let. Na letošní podzimní EICMu připravuje zcela nový motoykl, ze zcela jiného segmentu, než aktuálně má. Stroj, který má být z 99% postaven z nových (jiných) dílů, než které má jakýkoliv stroj MV Agusty nyní ... no úplně nevíme co si pod tím představit a tak se necháme překvapit. Snad to nebude zemědělský traktor.