Honda hodlá zatnout drápek v konkurenčním boji po svém. Ke svému oblíbenému motoru připojí kompresor, aby z něj vydolovala nějaké koně navíc.
Stará poučka praví, že pokud chceš více výkonu, kup si motorku s větším motorem. Ta se dá použít u nás, konečných spotřebitelů. Hůře se to praktikuje u výrobců motocyklů. kteří do svých motocyklů osazují motory, které mají jen omezené možnosti upgrade na větší objem válců. Honda v posledních letech tak nějak tahá za kratší konec provazu, protože motor její Africy Twin 1100 poskytuje pouhých 100 koní. Ruku na srdce, není to moc a ve své kategorii se Africa Twin potácí na chvostu startovního pole.
Africe konkurují motocykly často o stovky kubíků "menší" a dokonce i nový Transalp, který ze 755ccm motoru doluje celých 90 koní. Což je sice o 10 méně, ale Transalp je také o téměř 20 kilogramů lehčí a tak si do jisté míry, alespoň co se týče výkonu, konkurují i stroje z vlastní stáje. Nabízí se samozřejmě knížecí rada, ať Honda vyvine nový a silnější motor. To se ale nestane ze dne na den a mezitím se nabízí rada jiná - ať Honda naboostuje současný motor turbem.
Turbo je ovšem módní trend devadesátých let. V jednadvacátém století letí kompresory a právě přeplňování kompresorem je aktuální záměr, který se svým motorem Honda má. Na výkresech můžeme spatřit rotační kompresor umístěný za válci, k jehož levému boku je sveden přívod vzduchu od airboxu. Jak si můžeme odvodit od konkurenční dvojice - Kawasaki H2, která přišla z 200 koňmi, přes stávajících 228 koní se dostala až k výkonu 310 koní v modelu H2R. Honda by tak mohla s pomocí přeplňování poměrně snadno z motoru vydolovat nějakých 130-140 koní a nějakých 130 Nm točivého momentu, což by ji velmi rychle dostalo do hry mezi špičku cestovních endur.
POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY |
Na druhou stranu je potřeba si uvědomit jaká Honda je. Je to firma, která si zakládá na maximální spolehlivosti i za cenu konzervativního přístupu k naladění techniky. Podle hesla "Princové mohou býti odvážní, králové si nemohou dovolit být impulsivní" tak dodává zákazníkům zejména jistotu spolehlivosti na úkor maximálních výkonů a nejnovějších high-end technických řešení. To že si nechala patentovat a navrhla si přeplňování motoru Africy Twin tudíž neznamená že se ho musíme nutně dočkat. Minimálně v nějaké dohledné době. Připomeňme si například paralelu Suzuki s patentem na přeplňované SV 650, které se nikdy nedostalo na svět. A nebo patent samotné Hondy, která již v půlce roku roku 2018 počítala s přeplňovaným V-twinem, který také zůstal v šuplících.