Tříválcový motocykl není u BMW rozhodně nic nového. Poprvé jsme o něm slyšeli (tedy ti, co se narodili hodně brzy) již v roce 1929 a naposledy v roce 1996 v modelu K75. Tříválcový řadový motor přezdívaný "cihla" byl tehdy podélně uložený a na dlouhou dobu zůstal poslední. Nyní světová média spekulují o tom, že se očekává jeho návrat.

In Sella, Bikes Republic, či Cycle World aktuálně spekulují o tom, že BMW chystá návrat tříválcového řadového motoru, který my měl být nově uložen příčně. A my se domníváme, že vaří bramboračku jen z čisté vody.

Celá ona spekulace vyplývá z nákresu nového půlrámu s hlavovým uložením a z jeho šířky. Ten tak nějak odpovídá šířce tří válců a toho se výše zmíněná média chytly, aby vytvořili konstrukci, o jaký motor by se mohlo jednat a proč vlastně BMW jde cestou tohoto nového agregátu. A pečlivě vysvětlují, jaké to německé značce přinese výhody a šikovně odhadují, jaký motor by měl být v rámu zastavěn a na jaké se můžeme těšit výhody. Realita je bohužel zcela odlišná.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Motocyklu v úvodním obrázku se již nedočkáme, protože celý onen půlrám, který si BMW registruje coby užitný vzor je pouze půlrám z budoucího elektrického motocyklu, který nebude mít válec ani jeden. Půlrám s hlavovým složením bude ukotven přímo na bateriový blok -položka pod číslem 8 v nákresu a řídící a nabíjecí elektronika pod položkou číslo 6. Senzace se tedy žádná nekoná a tudíž konec hlášení.....