Patentové nákresy Aprilie naznačují, že italský výrobce chce následovat BMW, Ducati, Kawasaki, Suzuki i Yamahu a do své vlajkové lodi přinese variabilní časování ventilů.

Po světě nám jezdí mnoho implementací VVT (Variable Valve Timing). Některé jsou elektronicky řízené, jiné hydraulicky. Jeden z nejjednodušších systémů používá Suzuki a Aprilia hodlá použít ještě jeho jednodušší verzi, která bude taktéž na mechanickém základu.

Ten pochází z MotoGP, ve které je zakázáno používat elektricky, nebo hydraulicky ovládané systémy. Systém Suzuki využívá dvanácti čepů. které jsou ovládány odstředivou silou. Implementace Aprilie je značně jednodušší, protože chce použít pouze tři odstředivé čepy. Ty jsou umístěny v radiálních kanálech na ozubeném kolu vačkové hřídele a odstředivou silou tlačí na disk, který mění zdvih ventilů.

Jedním z důvodů použití VVT jsou stále přísnější emisní normy. U výkonných motorů se dnes využívá takzvaného "střihu ventilů", což znamená, že v jednom okamžiku jsou otevřené jak sací, tak výfukové ventily. Tím dochází také k přetoku části nespáleného paliva přímo do výfukového kanálu, což rozhodně nesvědčí klidnému spánku bruselským úředníkům lpícím na přežití planety.

Střih ventilů a vysoký výkon by mohl být zachován, pokud k němu nebude docházet v nízkých otáčkách motoru. A právě k tomu pomůže Aprilii VVT.