Na veletrhu Intermot v Kolíně nad Rýnem dnes společnost Honda představila netrpělivě očekávaný, zcela nový CB750 Hornet, čímž se do modelové řady této značky vrací jedno z nejskloňovanějších jmen ve světě motocyklů.

Rychlý, agilní a zábavný. Hornet je podle Hondy zárukou potěšení z jízdy v každé situaci nejen díky nejlepšímu poměru výkonu a hmotnosti ve své třídě, ale také díky vyváženosti, stabilitě a agilní ovladatelnosti. Zcela nový kompaktní a lehký řadový dvouválcový motor o objemu 755 cm3 ve svých malých rozměrech ukrývá špičková technická řešení. Maximálního výkonu 67,5 kW stroj dosahuje při 9 500 ot./min. Zároveň však motor nabízí vysoký točivý moment v celém rozmezí otáček (s maximem 75 Nm při 7 250 ot./min.).

Společně se speciálně vyvinutým výfukem produkuje atraktivní zvuk. Patentované sací vedení s vířivým prouděním Vortex Flow Ducts rozděluje nasávaný vzduch rovnoměrně do celého prostoru airboxu, což přispívá k ostré reakci plynu a rychlému nárůstu otáček. Válce motoru jsou podobně jako u CBR1000RR-R Fireblade potaženy kombinací niklu a karbidu křemíku (pozn red. Nicasilem). Kompaktnost motoru je dovršena pouze jednou vačkovou hřídelí.

Nový motor je uložen ve zcela novém lehkém ocelovém lichoběžníkovém rámu o hmotnosti pouhých 16,6 kg. Rám je postaven na předním podvozku Showa Separate Function Fork Big Piston (SFF-BPTM) o průměru 41 mm, uchyceném v novém vrchním a spodním uchycení. Zadní tlumič s nastavitelným předpětím spojen s novou ocelovou kyvkou pomocí progresivního přepákování Pro-Link. Kola jsou bržděna třmeny značky Nissin. Na předním kole jsou to radiálně ukotvené čtyřpístkové třmeny, na dvou 300-milimetrových plovoucích kotoučích.

Před řidičem se vyjímá pětipalcový barevný TFT displej, jenž čitelně zobrazuje všechny důležité informace a umožňuje ovládání všech systémů. Konektivitu zajišťuje systém hlasového ovládání Honda Smartphone Voice Control, jenž je k dispozici pro zařízení se systémem Android a (poprvé i pro) iOS.

Veškeré osvětlení je tvořeno LED diodami; ukazatele směru s funkcí automatického vypnutí jsou navíc vybaveny systémem signalizace nouzového brzdění, jenž přispívá k vyšší bezpečnosti jezdce.

Elektronicky řízená škrticí klapka (Throttle By Wire - TBW) nabízí 3 jízdní režimy, 3stupňový systém nastavitelné kontroly trakce Honda HSTC, integrovaný systém pro zamezení zvedání předního kola (Wheelie Control) a 3 úrovně brzdění motorem.

Ve čtvrtém režimu „User“ si může jezdec sám zvolit preferovanou kombinaci podle aktuálních podmínek a jeho jízdního stylu. Na zvolený jízdní režim reagují asistenti řízení, jako je kontrola trakce, nebo nastavení účinnosti systému ABS.

Pro CB750 Hornet bude k dispozici kompletní nabídka originálního příslušenství včetně tří paketů – Sport, Style a Touring, které uspokojí potřeby každého jezdce. Model bude k dispozici ve čtyřech barvách: bílé perleťové Pearl Glare White, černé Graphite Black (v obou případech s elegantním rámem lakovaným v červené metalíze Metallic Red Flame a anodizovanou červenou vidlicí), matné šedé metalíze Matte Iridium Gray Metallic a v matné žluté Mat Goldfinch Yellow.

Na stroji jsou instalována lehká 17-palcová kola. Přední kolo obouvá pneumatiku o šířce 120, zadní 160 milimetrů. Hmotnost stroje je i s palivem 190 kilogramů, což je ve své kategorii velmi dobrá hodnota. Z příplatkové výbavy si budou moci zákazníci připlatit například za řadící quickshifter, aerodynamickou krytku sedačky spolujezdce, sportovní stupačky, nebo malý plexi flyscreen. A samozřejmě také za kolekci zavazadel a jejich držáků.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Je zřejmé kam Honda se svým Hornetem směřuje. Nenastavitelný podvozek, ocelová zadní kyvná vidlice, dvouválcový motor s relativně jednoduchou technikou. Když k tomu připočteme absenci některých moderních elektronických systémů a také třeba nenastavitelnou lankovou spojkovou páčku, je vidět, že se s Hornetem 750 Honda silně zaměřila na snížení výrobní ceny. Což by se doufejme mohlo promítnout i do ceny prodejní. Ta prozatím nebyla pro Českou republiku oznámena.