Ono se to v našich končinách nezdá, ale Royal Enfield je největším výrobcem "velkých" motocyklů na světě. Jeho prodeje posledních několik let raketově rostly. V roce 2010 vyráběl 50000 motocyklů ročně. V roce 2017 téměř 50000 motocyklů měsíčně.

Enfield tedy masivně investuje do továren a jeho investice nesmí přijít vniveč tím, že by včas nezareagoval na přicházející trend. Ať je jakýkoliv a ať dopadne jakkoliv. Protože roční skluz vývoje by mohl uvrhnout továrny o mnoho let zpět, pokud by se prodej spalovacích motorů zadrhl na stále přísnějších indických emisních normách.

Nebo na ekonomickém poklesu, který může spočívat v zastavení inovací, nebo zpomalení ekonomiky. A indická ekonomika zpomaluje, stejně jako zpomalují podeje Royal Enfieldu. Vloni podal téměř 830 tisíc motocyklů, přičemž letos do konce října pouhých 422 tisíc. A to vypadá na zpomalení prodejů téměř o 30%.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

K situaci se vyjádřil ředitel Royal Enfield Vinod Dasari, který potvrdil, že RE pracuje na elektrickém motocyklu a dokonce ho již v provozu testuje, viz testovací prototyp v úvodu článku. Testování je vývoj a dá se předpokládat, že elektrický pohon by se mohl později objevit v celém spektru produktů indické společnosti.