Ač se to nezdá, Triumph Tiger 1200, který se dříve nazýval Explorer, je s námi už od roku 2011. Deset let je obecně dodržovaný čas, kdy se vyplatí stroji dát zcela novou konstrukci a nejen pokračovat s novou verzí faceliftu. Po deseti letech tudíž přijde Triumph s kompletně novým motocyklem.

Na světě jsou již také fotografie předprodukčního modelu, na které se můžeme podívat a rozpoznat diference od stávajícího stavu. Ty se podařily získat magazínu 1000PS.de a nám dávají na vědomí zejména to, že mimo očekávaného nového plasového kabátku bude mít nový Tiger 1200 zcela nový podvozek, rám, motor a vlastně téměř všechno.

Přední vidle budou semiaktivní a podle fotografií (kdy jsou již zatíženy SAGem) se zdá, že minimálně zachycený model XC (více endurový) má stejnou dráhu odpružení jako nezatížený stávající Tiger 1200 XCA. Ten má dráhu předního odpružení 190 milimetrů. Zdá se, že by nový Tiger XC (XCA) mohl mít 220 milimetrů a možná i ještě více.

Zadní odpružení je taktéž semiaktivní a na první pohled praští do očí nová kyvná vidlice, která je oboustranná. Na levé straně je zcela přepracovaný systém pohonu kardanem. Na pravé straně je unikátní systém uložení kola, který má záchyt reakce zadní brzdy, jejíž jednopístkový třmen je uchycen uvnitř hliníkového trojúhelníku. Systém uchycení kola nevypadá zrovna jednoduše a tak jsme zvědavi jak se na to budou tvářit pneuservisy. Zdá se, že zadní kolo je protnuto klasickou osou, která je na levé straně utažena speciální maticí a na pravé straně zajištěna pojistným šroubem.

Brzdové třmeny dodává Brembo. Vpředu to budou třmeny Stylema, které Trumph používá již v široké škále svých modelů. Endurový model XC (XCA) bude využívat shodné kombinace kol, jaké má stávající Triumh Scrambler 1200, tedy 21" kolo vpředu a 17" kolo vzadu. Jezdcům to dá širší možnosti obout více endurově orientované pneumatiky a tudíž širší škálu využití stroje.

Nový Tiger 1200 využije stejného motoru, který se aktuálně montuje do silničních Speed Triplů. Motor disponuje výkonem 180 koní a kroutícím momentem 125 Nm. Dá se reálně očekávat, že pro Tiger 1200 bude motor pro vyšší spolehlivost utlumen na nějakých 150-160 koní. Ozývají se ale hlasy, že Tiger bude mít oproti Speed Triple jinou kliku, která přinese jiné pořadí zapalování válců na 1-3-2, aby byl motor vhodnější do enduro prostředí. Pak by se mohlo Triumphu klidně podařit zachovat stejný kroutící moment 125 Nm jako má Speed Triple. Klika by taktéž měla být těžší, čímž sice nepůjde motor tak svižně do otáček, o to větší ovšem bude mít motor sílu a setrvačnost při brouzdáním techničtějšími pasážemi. Pokud se jedná o finále, tak si Triumph rozhodně zaslouží potlesk za výfukový systém. Výfukové svody jsou svedeny do centrálního katalytického systému pod zadním tlumičem a pokračuje úhlednou nepříliš rozměrnou výfukovou koncovkou.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

U stroje se dá předpokládat plná nálož všech elektronických fičurek současnosti. Přes jízdní režimy spjaté s režimy podvozku, náklonové ABS, náklonovou kontrolu trakce a navíc se zdá, že motocykl má pod předními světly v prohlubni zobáku a nad zadním světlem radar adaptivního tempomatu a brzdového asistenta. Zřetelný je i veliký LCD displej, který by měl být vybaven svébytnou navigací. Detailní kolekci informací se jistě dozvíme na některém z podzimních veletrhů.