Během prvních čtyř měsíců 2025 se meziročně propadly evropské prodeje, zachraňují je pouze asijští nováčkové.
Leden až konec dubna byl ve znamení meziročního propadu o téměř 14% oproti roku 2024. Květen to trochu vylepšil, kdy byl propad pouze 5,4%, za pět měsíců tedy celkově "pouze" 11,4%. V řeči čísel, se v Evropě za pět měsíců roku 2025 prodalo 669722 motocyklů.
Evropská plánovací komise předpověděla celé Evropě růst v rozmezí mezi 0,8 až 1,8%. Motocyklový sektor jistě centrálním plánovačům neudělá radost, protože první měsíce 2025 skončil ve značném propadu.
Celkově největší trh je Itálie a v ní bylo zaznamenáno o 8,3% méně prodejů než v roce 2024. Francie pak -20,5%, Velká Británie -23,40 a Německo dokonce -25,6%. Druhý největší evropský trh (Spanělsko) naštěstí rostl o 2,3%.
Prodejní katastrofa jde po celém motocyklovém sektoru. Nejméně ztratila Honda a to -1,9%. Yamaha -9,8%, BMW -13% a skupina Piaggio dokonce -20,2%. Pozitivní nálady jsou pouze u nováčků na trhu, kteří se sbírají z malých čísel. Voge šlo nahoru o 69,4%, Zontes o 72,3% a QJ Motor dokonce o 86,5%.
Potom tady máme některé značky, které statistika nezmiňuje, ale můžeme se domnívat... a opět Asijské. Triumph díky svým levným modelům z Thajska a Indie jistě bude ve velmi růstovém vektoru. Podobný trend jistě bude i u značek CFMOTO a Royal Enfield. Zajímavé jsou nůžky, které se otevírají mezi Evropou a zbytkem světa. Celosvětově šly totiž v první polovině roku prodeje nahoru o 3% i se započítáním evropského propadu.