Yamaha nechce nechat vymřít kategorii sportovních motocyklů. A proto ji neustále rozšiřuje. V květnu vydala model R7, který je osazen 74-koňovým motorem z MT-07. Pokud je vám tento výkon málo, v budoucnu si budete moct koupit i silnější R9.

Yamaha R9 by měla být osazena motorem CP3 z nového modelu MT-09 o objemu 889 ccm a o výkonu 119 koní. 74 versus 119 koní, to je tak vysoký rozdíl, který by mohl ztlumit nářky fanoušků, kteří pláčí po čtyřválcové R6, která se již z důvodů nesplnění emisí nesmí prodávat. Nová R9 by totiž měla mít stejný výkon jako starší R6 a zásadní výzva se u Yamahy bude odehrávat na poli hmotnosti. Protože motor CP3 má vyšší těžiště než měla Yamaha R6 a věřím, že by se fanoušci rádi vešli i do celkové hmotnosti 190 kilogramů, kterou měla R6.

A to nebude mít Yamaha úplně jednoduché, protože holá MT-09 bez kapot váží právě 190 kilogramů. Kapotáže R9 budou něco vážit a tak se dá předpokládat, že nadcházející R9 bude s hmotností mezi 190 a 200 kilogramy (s palivem).

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Ještě větší záhadou je registrovaná ochranná známka R2. Indikuje příchod modelu s objemem motoru kolem 200 kubíků, který by ovšem nekanibalizoval stávající R3, která má ve dvou válcích objem 321 kubíků. Mohlo by se jednat o stroj se zcela novým motorem o objemu 200-250 kubíků. Yamaha sice již nyní prodává na některých trzích model R25, ten má ale jen modifikovaný motor z R3 s menším objemem 250 ccm. A možná že právě tato modifikace by se mohla dostat i na evropský trh.