Fantic zažívá období exponenciálního růstu. Nedávno jsme psali, že koupil od Yamahy celou divizi motorů Motori Minarelli a zdá se, že byznys mezi těmito dvěma firmami jde ještě dál.

Nové lehké enduro Fantic XEF250 je více japonské, než italské. Motor, rám a kyvná vidlice pochází od Yamahy, podvozek od japonské Kayaby, brzdy od japonského Nissinu, kola od japonského výrobce DID. Evropské barvy zastupuje italský Acerbis, elektronika Athena a italský výfukový systém Arrow. Nová elektronika malému Fanticu umožňuje nastavení parametrů skrze mobilní telefon.

Podvozek má velmi vysoké zdvihy odpružení - 310 a 317 milimetrů, což při váze plně natankovaného stroje 115 kilogramů dá solidní průchodnost těžkým terénem. Mimochodem nádrž má objem 7,9 litru a Fanticu by měla dávat dojezd téměř 200 kilometrů při soft enduro cestování. Technické parametry jsou v podstatě zrcadlovým obrazem Yamahy WR250F, což se týká i brzd.

Cena stroje začíná na 9490 eurech, což není za takovýto stroj úplně málo. Je to více než stojí parametrově obdobná Yamaha WR250F. Yamaha ovšem od roku 2021 nebude mít certifikaci pro splnění emisní normy Euro 5, kterou Fantic mít bude. Yamaha se sice bude v Evropě prodávat dál, ale již ji nebude možné registrovat na SPZ. Fantic zřejmě s pomocí Arrow a odlišné elektroniky dokázal splnit normativy a proto bude tzv. street legal.

Fantic se cítí na špičku. A tak také oznámil, že od roku 2021 vstupuje do mistrovství světa enduro, konkrétně do šampionátu Youth Enduro World Championship, ve kterém bude technikou zásobovat závodní tým D´Arpa Racing.