Royal Enfield aktuálně nabízí jedno z nejlevnějších "cestovních endur" na trhu. Aktuální Himalayan je natolik populární, že na jeho základě nabídne indický výrobce civilnějšího scramblera.

Stále ještě čekáme na první informace o dvouválcovém Royal Enfieldu 650 a mezitím nám indická továrna modifikuje to, co ji dobře funguje již dnes. Himalayan se prodává dobře a je tudíž vhodné stávající techniku naředit do alternativních modelů. Tím spíš, že si RE dal tu práci (a náklady), že Himalayan splňuje emisní normu Euro 5. Bylo by škoda platformu dále nevyužívat.

Před několika dny jsme uveřejnili zachycenou fotografii testovacího motocyklu, který stojí na základech Himalayana a přitom je výrazně jiný. Model je očividně již v provozu a dá se tušit, že jeho uvedení nebude příliš daleko. Měl by se jmenovat Scram 411, kdy číslo vyjadřuje objem motoru.

Royal Enfield Scram 411 má vpředu 19" veliké kolo (Himalayan má 21"), chybí mu plexisklo a přístrojová kaplička. Přední světlo má ukotvené přímo na brýlích, takže se bude otáčet s řídítkama. Na předních vidlích (na modelu v provozu) také nejsou ochranné harmoniky a kolem nádrže chybí ochranné rámy. Namísto nich je připevněn padací protektor. Hnědý model je model hliněný a je to tedy představa designéra, která se v mnohém ještě může lišit. Scram 411 tedy bude civilnější verze Himalayanu, vhodnější pro širší využití na asfaltu a skákání po pražských čiči-stouns.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Co se další výbavy týče, nový Scram 411 bude mít jiný přístrojový panel než má stávající Himalayan. Měl by využít panelu s možností připojení mobilního telefonu, který aktuálně využívá Meteor 350.