BMW si patentuje inovativní systém spalování pro spalovací motory. Tento systém by měl značce zajistit kontinuitu spalovacích motorů v opakovaně se zpřísňujícím prostředí ohledně emisí.

Ve světle volatilních prodejních výsledků elektrických motocyklů (a zejména automobilů) je čím dál tím více jasné, že pro spoustu schémat nejsou elektrická vozidla tím pravým ořechovým, co zákazníci hledají a očekávají. Proto BMW stále investuje do vývoje spalovacích motorů. V novém patentu popisuje systém inovativního spalování, který kombinuje technologie z Formule 1 s technologiemi dieselových motorů minulého tisíciletí.

bmot1

Patent by měl významným způsobem zlepšit termodynamické vlastnosti spalovacího procesu, čímž by došlo ke zvýšení efektivity celého motoru. Slovy laika - motor by nevytvářel tolik tepla, ale více výkonu. Tomu by měla dopomoci nová hlava motoru, která v sobě obsahuje předřadnou spalovací komoru, do které se rozpráší velmi bohatá směs, než se zapálí klasickou zapalovací svíčkou.

 

Na spodní části komory jsou otvory, které mají usměrnit tlak rozpínající se hořící směsi do válce nad píst, přesně tam, kam BMW chce. Bohatá hořící směs z horní komory se smíchá se vzduchem nad pístem a dohoří v místech, kam ji pošlou otvory v komoře. Tyto otvory směřují do míst, kde jsou v pístu připraveny jamky, do kterých se směs opírá.

V několik let starém videu systém přibližuje Mahle. Je možné, že BMW do takovéhoto systému investovalo, protože má nejenže snížit o 10% spotřebu paliva, ale zejména o 95% snížit emise oxidů dusíku. Což je velmi důležitý aspekt. Emise oxidů dusíku se obvykle velmi špatně snižují procesem spalování jako takovým a musí se k jeho odstranění používat chemické katalyzátory, například Adblue. Snížení NOx o 95% by znamenalo, že by motory BMW s přehledem plnily emisní normu Euro7 a Euro 5+ (pro motocykly) a nějaký Adblue či jiný katalyzátor by vůbec nemusely používat.

Druhým benefitem je, že systém zapalovací komory znamená, že je vlastně jedno co v ní hoří za směs. Namísto benzínu tak v ní může hořet vodík, což prakticky sníží emise všeho na nulu.