Na loňské výstavě EICMA představilo CFMOTO koncept 800MT-X, který má oproti cestovněji pojaté 800MT nějaký ten endurovětší potenciál navíc. Uběhlo půl roku a máme tu zprávy, že MT-X již míří do výroby.

Českem aktuálně rezonuje příchod malé a lehké dvouválcové 450MT/R, která zcela jistě osloví zájemce o delší cestování terénem. Jejích 31kW nemusí být pro každého terno a proto CFko nabídne značně silnější alternativu, s osmistovkovým motorem, který jich nabídne víc než dvojnásobných 70 (94 koní).

cmtx4

Továrna z čínského Hangzhou pilně čerpá z partnerství s rakouskou KTM, což se u nového modelu 800MT-X neprojevuje jen instalací licenčního motoru LC8c, ale také inspirací z nízko položených nádrží, které mají chlopně pro palivo až ke spodní části motoru, čímž stroj dosáhne velmi nízkého těžiště, zejména pokud je plně natankován. Tyto nádrže přitom nepochází z žádné varianty KTM, ale CFMOTO si je navrhlo a vyrobil samo.

cmtx3

Oproti konceptu z podzimu 2023 na stroji neproběhlo mnoho změn. Ano, namísto "showbajkových" brzd Brembo jsou na něm opět J.Juany. Přední tlumiče nejsou špičkové dvoukomorové Kayaby, ale konstrukčně mnohem jednodušší jednokomory, stejně tak vzadu není tlumič značky Ohlins. Došlo také ke zjednodušení některých plastů, zejména v podsedlové sekci. Chybí také kryty předních kotoučů a na sériovém modelu jsou přidány stupačky spolujezdce.

cmtx1

Výfuk také není Akrapovič, ale tovární Euro5+ řešení. Tlumiče jsou o něco nižší než na prototypu a soudě dle fotografií usuzujeme, že jsou shodné s cestovním modelem 800MT. Tedy s dráhami odpružení 160 milimetrů vpředu a 150 milimetrů vzadu. Oba tlumiče jsou tedy značky Kayaba, přední jsou plně nastavitelné, zadní monoshock umožní nastavit předpětí a odskok kola.

cmtx2

160 a 150 milimetrů není úplně hitparáda, přesto je stroj vyšší, díky větším kolům. 800MT-X má namísto setu 19/17 palců endurovější rozměry 21 a 18 palců. Což přinese motocyklu cca o 15 milimetrů vyšší světlou výšku.

Absence mlhovek, padacích rámů, instalace jednodílného a ploššího sedla, ale také jednoduššího zadního madla a plotny stojí za výrazně nižší hmotností stroje. Ta šla z 231 kilogramů (u modelu Touring) dolů na 213 kilogramů a to včetně plné nádrže. Což je pro každého offroad cestovatele klíčový údaj a jednoznačně dobrá zpráva.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

CFMOTO 800MT-X přijde ve několika variantách. Soudě dle fotografií, zákazník si bude moct nakonfigurovat verzi s nízkým a vysokým plexisklem, ale také s nízko a vysoko ukotveným předním blatníkem. K dispozici bude samozřejmě i cestovní paket s hliníkovými kufry. Všechny varianty budou mít vertikálně položený sedmipalcový TFT displej s integrovanou navigací.

Co se týče dostupnosti, model 800MT-X by se u nás měl objevit ještě v letošním roce.