Na svět se dostávají fotky nadcházejícího Himalayanu s motorem o objemu 450 kubíků. Co si o něm můžeme říci?

Ruku na srdce, stávající Himalayan disponuje motorem, který vypadá, že byl navržen v roce 1952. S přihlédnutím na nutnost plnit přísné evropské emisní limity tomu odpovídá jeho výkon, mrzkých 24 koní. Když k tomu započítáme hmotnost blížící se číslu 200, tak je jasné, že motocykl nebude žádný trhač asfaltu. Taktéž charakteristika motoru je zcela dobová a jak prohlásil jeden můj kamarád, "Himoš se rozjíždí rychle jako motor sekačky na trávu". Přitom se rozhodně nedá říci, že by se jednalo o nepovedený stroj z pohledu jeho prodejů.

Jedná se o masově vyráběný motocykl, který má po světě nemálo fanoušků. Jejich základna je ale den ode dne nižší, jak jim začíná dotékat, že s takovýmto strojem díru do světa neudělají, tím více, čím víc na Západ od Indie bydlí. Indický Royal Enfield si toho byl vědom a optikou oblíbenosti (konkurenční) KTM 390 Adventure v Indii se rozhodl rázně vykročit podobným směrem. Směrem plně konkurenceschopného motocyklu.

U nového Himalayanu je zřejmé že nezůstal na kameni kámen a 450-tka si ponese jen několik designových prvků předchozí generace. Nový je vedle motoru i rám, nádrž, sedačky, podvozek s možnostmi jeho nastavení a kompletní výfukový systém. Zachováno je kulaté světlo a jakési padací rámy, na kterých předchozí generace měla ukotveny jakési kanystry.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Vodou chlazený motor sám o sobě má výkon 45 koní. Ekologické regulace ovšem stojí za jeho mírným utlumením a měl by poskytovat výkon těsně pod 40 koňmi. Vyobrazený kus byl zachycen na benzínové stanici ve Velké Británii, takže testování motocyklu bude přísnější než u předchozího modelu, nad jehož kvalitou dohlíželi pouze Indové. Nemusely by se tak opakovat nevzhledné sváry a humpolácké zpracování, jaké můžeme vidět na aktuálním modelu.