Po světě běhá spousta lidí, kteří vzdychají za úpadkem parních pohonů. A druhá skupina lidí, která se nechá rozmazlovat moderními technologiemi. Ale co když kvůli nim nechcete kupovat nový motocykl? Můžete si ho dovybavit.
Ride Vision je Izraelská firma, za kterou stojí některá zvučná jmén. Například Prof. Dr. Ing. Karl Viktor Schaller - někdejší šéf vývoje BMW Motorrad. Christian Weber - bývalý šéf Advanced Engineering v Continentalu. Nebo Livia Cevolini - stávající ředitelka italského výrobce motocyklů Energica.
Tato společnost uvádí na trh první aftermarket antikolizní systém, který si můžete dodatečně namontovat do svého motocyklu. Systém je řízen pokročilou jednotkou, která vyhodnocuje video záběry z přední a zadní kamery. Pomocí umělé inteligence provádí síťovou vizualizaci nasnímaného prostředí a vyhodnocuje pohyb jednotlivých objektů na scéně. Pokročilý systém je označován jako CAT (Collision Aversion Technology). Ve výsledku umí jezdce motocyklu vizuálně varovat před blížící se nebezpečnou situací.
Vpředu a vzadu jsou na motocyklu umístěny ultra-širokoúhlé HD kamery a na obě zpětná zrcátka jsou umístěny výstražné proužky, které indikují předvídané situace. V případě že se před motocyklem, nebo za ním, odehrává nebezpečná situace, indikátory na zrcátku začnou varovně červeně blikat. Systém má i funkci hlídání mrtvého úhlu - část varovné lišty bliká oranžově, když vás předjíždí auto a vy byste ho nemuseli vidět.
Systém zastane tyto funkce:
- Nastavitelný systém varování před kolizí zpředu
- Nastavitelný systém varování před kolizí zezadu
- Varování před mrtvým úhlem zpětného zrcátka
- Kamery pro nahrávání jízdní situace
- Akční kamera, kdy si můžete záběry z kamer ukládat do archívu
- Aplikace pro mobilní telefon, s jejíž pomocí si můžete nastavovat úroveň všech varování, ukládat videozáběry a fotky z videoarchívu a ukládat statistiku jízdy a trasy.
Ride Vision přijde na trh na jaře 2021 ve dvou verzích. Basic a Premium, přičemž ještě nevíme jaké jsou mezi nimi rozdíly. Stejně tak prozatím neznáme ceny.