Jedno z nejlepších rozhodnutí které může jezdec na motocyklu udělat, je vyrazit do světa tam, kde je opravdová svoboda. Svobodu na silniční motorce vymezuje jen oněch několik metrů šířky asfaltu a svět je přitom mnohem širší. Jízda na adventure motocyklu je přitom značně odlišná od jízdy na běžném silničním stroji. Jezdec se během ní musí potýkat s obvykle značně těžším strojem, se strojem který má vyšší těžiště, míří s ním často i mimo asfaltové cesty a proto je dobré se na toto dobrodružství náležitě připravit.

Když dva dělají totéž, není to totéž, i když mají stejnou myšlenku, motorový základ i podvozkové komponenty. U scramblerů do 200 tisíc korun máme na výběr nepřeberné množství motocyklů, ovšem jen velmi málo z nich nabídne motorizaci 600+. Mezi těmito jsme vybrali CFMOTO CLX 700 ve verzi Adventure a Motoro Morini Seiemmezzo SCR a vzájemně je porovnali.

Žhavou novinkou pro rok 2023 je FSE 450r Rally čínského výrobce Kove Moto. Jak jeho název napovídá, 450R je účelový závodní stroj o objemu 450 ccm, který je navržen především pro dálkové rally. Kove si jež začíná prodávat v Itálii, což znamená že by se brzy mohlo dostat i k nám. Americký dovozce GPX Moto již měl tu možnost stroj otestovat v jeho přirozeném prostředí, písku. Jaké jsou jeho první dojmy?

Dune 125 X Black Edition je nízký, vodou chlazený, jednoválec, který uživateli umožňuje snadný pohyb v městské džungli, ale i možnost opustit hranice asfaltu a užít si občasnou jízdu v terénu. Je vhodný pro začátečníky a mladé jezdce a navíc ho lze pořídit za více než rozumnou cenu.

Řada Crossfire je pro mě to nejzajímavější, co vůbec značka nabízí. Ať už se jedná o malé XS posouvadlo, nebo trailovou verzi XC, je hned na první dobrou vidět, kam stroj patří a k čemu zřejmě bude dobrý. Za značkou pak stojí rakouské K.S.R., přičemž fakticky jeho výroba probíhá v asii. Navíc je u této řady na povedeném designu znát spolupráce se studiem Kiska.