Úpravce motocyklů Roland Sands Design si vzal do parády největšího advíka oranžové stáje a oblékl ho do dakarských válečných barev.
KTM 1290 Super Adventure je sice na hony vzdálená rallyovým speciálům. To ovšem neznamená, že se nedá vybavit atraktivní cestovatelskou výbavou a licencovanou grafikou KTM-Red Bull. Roland Sands začal motorem, který přišel o některá ekoteroristická kurvítka, jako je například systém sekundárního vzduchu SAS. Rotwailer performance dodal speciální airbox, se kterým se motocyklu lépe dýchá a také sadou donglů pro eliminaci některých elektronických zbytečností.
Výfukové svody byly nahrazeny laděnými závodními titanovými od Arrow, které mají větší průměr. Zadní výfukový bojler byl vyměněn za sice také velikou, ale stále přesto homologovanou koncovku od SC Project, která je také z titanu a tudíž mnohem lehčí. Pod motorem je umístěn masivní kryt od AXP.
RSD zachoval původní podvozek WP XPLOR. Před přední vidle byly napasovány kryty kluzáků původně z dětské motokrosové KTM 85. Přední zvýšení blatník pochází z KTM 890 Adventure R. Ručně jsou vyráběné boční hliníkové panely kryjící podsedlový rám. Ty mají navozovat pocit instalace zadních nádrží a přibližovat design motocyklu závodní KTM 450 Rally. Pilot bude sedět na zakázkové sedačce od Seat Concepts.
Zcela vyměněna byla i kola. Ty jsou postavena na středech Haan Wheels s ráfky Excel Takasago. Ty jsou užší a tak jsou schopny hostit ostré enduro pneumatiky, stejně jako jsou schopny být vybaveny systémem Tubliss nebo Nomousse. V kolech jsou oproti originálu zesílené dráty. Přední brzdové třmeny byly vyměněny za CNC frézované závodní brzdy Brembo GP4RX, což je na celém motocyklu ten největší overkill. Jak výkonový, tak hlavně finanční.
Původní tlumič řízení letěl do koše a nahradil ho specializovaný sportovní stabilizátor Scotts. Ten RSD ukotvilo do systému odpružených řídítek a do vlastnoručně vyvinutého trnu tlumiče řízení.
Jedním z největších oříšků byla elektronika, která je na tomto motocyklu velmi komplexní. Stroji zůstaly všechny 4 jízdní režimy, s plnou možností jejich detailní úpravy podle potřeb jezdce. Ty ale ani tak nedosahují potřeb enduro jezdců a tak s elektronikou pomohla firma 3Bros Racing Team, která vyvinula systém "Rally Pack", který je elektronickou nadstavbou systému KTM. Systém Rally Pack je poháněn svou vlastní dedikovanou lithiovou baterií a spravuje specifické nastavení řadícího quickshifteru, specifický systém kontroly trakce a také hill-holder.
Celkový dojem trochu kazí použitá mlhová světla a sklopná zrcátka, která vypadají jako kdyby byly objednány na Aliexpressu. Na detailní záběry se můžete podívat v přiloženém videu.