Dvoutaktní Rieju MR PRO 300i a MR RACING 300i se systémem vstřikování se pomalu začínají ukazovat u dealerů.
Modelový ročník 2026 je v podání Rieju plný inovací. Jako dalšímu ze špičkových výrobců se i Rieju podařilo úspěšně implementovat systém vstřikování paliva typu TFI se vstřikováním paliva do klapky sání, tedy typu TBI. To zajišťují dva vstřikovače Bosch, kdy jeden podporuje vysoký točivý moment v nízkých otáčkách a druhý maximální výkon v těch vysokých.
Motor má novou membránovou spojku, volitelné jízdní režimy a novou vyvažovací hřídel, která eliminuje vibrace motoru. A nový elektronický výfukový ventil, který se otevírá na základě otáček, otevření plynové rukojeti a zvoleného jízdního režimu.
Tyto inovace jdou ruku v ruce s přístupem Rieju, která chce své vrcholné modely enduro motocyklů učinit uživatelsky přátelštější. Přesto zůstávají na vrcholu technologických možností doby.
Vedle silnějšího a přátelštějšího motoru mají nové motory membránovou spojku (membránovou pružinu), která má měkčí chod na páčce, přesto je uživatelsky příjemnější a současně umí přenést vyšší točivý moment. Motor má implementovanou novou vyvažovací hřídel, která se točí proti směru kliky a eliminuje vibrace a částečně i její setrvačné síly.
Motor má nižší emise a splňuje emisní normu Euro5+. Díky třem jízdním režimům je ale i ostřejší a jezdec si může lépe vybrat chování, které mu vyhovuje. Jedná se o režimy Race, Forest a Wet, což vystihuje jejich použití. Rám z Cr-Mo oceli se opírá o podvozek KYB s DLC povrchovou úpravou kluzáků. Přední tlumiče jsou typu AOS, tedy dvoukomorové s oddělenou komorou vzduchu a oleje. Předek disponuje možností nastavení komprese a odskoku. Zadní monoshock na přepákování má i možnost nastavení předpětí pružiny, ale také rychlé a pomalé komprese. A samozřejmě nastavení odskoku kola.
Vedle značkového podvozku jsou i další značkové a kvalitní komponenty. Jako brzdy Brembo, kola Excel, řídítka Renthal, klemy X-Trig, houževnaté plasty od Polisportu a standardně montované pneumatiky Michelin Enduro Medium.
Stroj disponuje nádrží o kapacitě solidních 9,8 litru a bez paliva váží 103,5 kilogramů. Verze RACING a PRO se od sebe v detailech liší. Levnější varianta (RACING) má pouze dva jízdní režimy a nemá třeba klemy X-Trig. Stroje modelového roku 2026 by měly být dostupné od července 2025 za cenu cca od 229 900,- Kč