Yamaha si pro novou generaci Traceru 7 připravila revidovaný motor, nabušila ho elektronikou, což ji umožnilo přidat jízdní režimy i tempomat.
Na začátku července se dočkáme nového Traceru 7. Tak jako předtím, nový Tracer 7 se bude dělit na základní verzi 7 a cestovatelsky pojatou verzi GT. Obě verze jsou navrženy jako nekomplikované každodenní sportovně-turistické stroje, které osloví jak začínající jezdce, tak zkušené piloty.
Nové modely budou poháněny motorem o objemu 690 ccm s paralelním dvouválcem, splňujícím normu Euro5+, který se nachází také v nejnovější generaci naháče MT-07. Tento motor je nyní zásobován větší, 18litrovou palivovou nádrží, což znamená méně časté zastávky u čerpacích stanic.
Motor poskytuje výkon 72,4 koně při 8750 ot/min. a měl by nabídnout atraktivní porci výkonu pro jízdu v reálném světě. Lze jej však omezit pro řidičské oprávnění A2. Jak je dnes zvykem, má také klikovou hřídel s přetočenými čepy o 270° – což znamená, že pravděpodobně nabídne zvuk a projev blízký dvouválci do V a dostatek použitelného výkonu v nízkých otáčkách.
Výkon zůstává stejný jako u staršího modelu Tracer, nicméně maximální točivý moment mírně vzrostl na uváděných 68Nm při 6500 ot/min. Pro snížení únavy při jízdě je navíc ovládání spojkové páčky nyní údajně o 22 % lehčí – díky nové pomocné a prokluzové spojce (Assist and Slipper clutch).
Co se týče výkonu, stejně jako u modelu MT-07, nové Tracery dostaly elektronické ovládání plynu (ride-by-wire) – což znamená, že tempomat je nyní součástí standardní výbavy. Ovládá se levým ovládacím panelem a je aktivní od třetího rychlostního stupně výše, při minimální rychlosti 40 km/h.
Ale to není vše – nová technologie přináší také přednastavené a přizpůsobitelné jízdní režimy, kontrolu trakce a další funkce, které se ovládají přes plně barevný pětipalcový TFT displej.
Standardně oba modely Tracer nabízí jízdní režimy Rain, Sport a Street, a k tomu další režim, který si můžete přizpůsobit. Jak se dá očekávat, režim Sport je nejostřejší, zatímco Street má jemnější nástup výkonu. Ve výchozím nastavení je třetí režim nejmírnější – určený pro jízdu za deště – nicméně uživatelé si mohou zvolit ze tří výkonových map a dvou úrovní kontroly trakce, případně ji zcela vypnout.
Barevný displej lze také spárovat s mobilním telefonem a využít navigaci s odbočkami pomocí bezplatné aplikace Garmin StreetCross. Vedle displeje se nachází USB-C port pro nabíjení zařízení, jako je mobilní telefon.
Motor je nyní upevněn v novém páteřovém rámu z vysokopevnostní oceli, který byl vyvinut s cílem zvýšit torzní, podélnou i příčnou tuhost – pro lepší stabilitu. Kyvná vidlice byla prodloužena o 40 mm, což má pomoci zvýšit stabilitu při vyšších rychlostech i v zatáčkách, a to jak u základní, tak GT verze. Další změnou jsou nové 41mm obrácené vidlice (upside-down), které nahrazují klasické teleskopické u staršího modelu. Ty jsou nastavitelné v odskoku, a to v 18 krocích.
Přední kolo má rozměr 17 palců a je obuto do pneumatik Michelin Pilot Road 6 GT – stejné pneumatiky jsou i vzadu. Vzadu najdeme centrální tlumič (monoshock) s dálkovým nastavením předpětí u verze GT – ideální pro rychlé přizpůsobení při jízdě se spolujezdcem nebo zavazadly.
Jízdní pozice byla upravena a má být pohodlnější díky řídítkům, která jsou o 30 mm výš a o 25 mm širší na každou stranu. Nové dvoudílné sedlo má zlepšit komfort pro jezdce i spolujezdce; přední část sedla je navíc výškově nastavitelná o 20 mm bez nutnosti použití nářadí. Upraveno i přední plexisklo , které drží ocelové vzpěry. Plexi má jemné prohnutí na horním okraji pro lepší odvádění vzduchu od jezdce.
Kromě všech uvedených úprav přidává verze GT i několik dalších prvků výbavy, včetně výrazného lakování v šedé a modré barvě se zlatými nohami přední vidlice. Vyšší cenovku o 1300 liber ospravedlňuje mimo jiné dálkové nastavení předpětí jako standard, dvojice pevných kufrů (každý pojme přilbu) montovaných na hliníkovém rámu z jednoho kusu.
POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY |
Přední plexi je u GT verze vyšší o 90 mm, silnější o 1 mm a výškově nastavitelné v rozsahu 60 mm. Nechybí ani tříúrovňové vyhřívání rukojetí pro chladné dny. Centrální stojan usnadňuje údržbu, silnější polstrování sedla zvyšuje pohodlí a stupačky s gumovými vložkami pomáhají snížit vibrace do nohou.
Cena Traceru 7 a Traceru 7 GT modelového ročníku 2025 prozatím není v ČR uveřejněna a budeme si na ní muset ještě počkat.