Marketingové oddělení Ducati si ke konci roku řeklo o vyšší odměny, výměnou za vynikající copywriterskou práci. Král budiž zapomenut, ať žije nový král.
Zásadní změnou nové Multistrady V2 je zcela nový hliníkový rám, ocelový příhradový podsedlový rám i nová kyvná vidlice. Ducati hovoří o tom, že tyto konstrukční prvky jsou ve stejné filozofii jako u větší sestry V4. Zřejmé je to zejména na hodní části rámu, která je kompletně hliníková a je současně poměrně grandiózně rozměrným airboxem.
Toto řešení stojí dle Ducati za nebývalou úsporou hmotnosti, která má být o 18 kilogramů nižší, než předchozí model. Nová Ducati Multistrada V2 pro rok 2025 má tedy v provozním stavu vážit 199 kilogramů. Bez ohledu na to, že si PR oddělení hraje se slovy a z provozního stavu se jaksi vytratil benzín. Takže je to nakonec 199 kilogramů v neprovozuschopném stavu. Poněkud faceplam.
Druhý facepalm přijde hned jakmile se vám podaří (pokud se vám to vůbec podaří) dohledat, kolik že vážila (v neprovozuschopném stavu) Multistrada modelového roku 2024. A je to 202 kilogramů. Kde že vzala Ducati úsporu 18 kilo? Zřejmě přišlo již nějaké Vánoční kouzlo.
Druhou zásadní změnou u nového modelového ročníku je přepracovaný motor. Ten má překvapivě nižší objem válců - namísto původních 937 kubíků má pouhých 890. Což ovšem není překážkou v cestě k vyššímu výkonu.
Ducati mezigeneračně přidala 2 koně navíc (115 koní) tím, že jednak zvýšila kompresní poměr z 12,6:1 na hodnotu 13,1:1 a dále že pro oněch 115 koní je potřeba dále motor víc točit, protože maximálního výkonu nedosahuje při 9000 otáčkách jako minulá generace, ale musí se točit až na hodnotu 10750. Což je opravdu veliký rozdíl, který ne úplně každý uživatel uvítá. Stejně tak neuvítá pokles maximálního točivého momentu z původních 96 na nynějších 92Nm.
A to nejsou všechny změny, co se motoru týče. Oproti minulému ročníku má nová V2 první dva kvalty kratší, aby stroj rychleji akceleroval, či aby se snadněji vodil za pomalých rychlostí v terénu. Tomu napomáhá i vyprecizovaná řídící jednotka, který zajišťuje zcela sametové chování při lechtání plynu v nízkých rychlostech a plynulý náběh síly při otevření plynové rukojeti. Aby tam šly kvalty řadit co nejrychleji, bude nová V2 již standardně vybavena řadícím quickshifterem.
Přes vyšší výkon a vyšší otáčkové spektrum motoru zachovala Ducati původní servisní intervaly. Ty jsou stále 15000 kilometrů pro výměnu oleje a 30000 kilometrů pro seřízení ventilových vůlí.
Jako i v předešlém modelovém ročníku, Ducati Multistrada V2 2025 přijde na trh ve dvou variantách. Obě jsou osazeny podvozkem sestávajícího z předních 45-milimetrových tlumičů Marzocchi a zadního tlumiče Sachs. Vedle "obyčejné verze" bude v nabídce i verze V2 S, která má podvozek elektronicky řízený a hlavně semiaktivní, který reaguje na jízdní podmínky a nastavuje svůj chod dle povahy povrchu.
V obou dvou případech mají kola dráhy odpružení 170 milimetrů. Verze s elektronicky řízeným podvozkem (V2 S) je vybavena funkci "Minimal Preload", která při zastavení motocyklu zajišťuje maximální změkčení pružiny, aby stroj snížil svou výšku a při stání jezdec lépe dosáhl na zem.
Semiaktivní podvozek je přímo navázán na zvolený jízdní režim, kterých je celkem pět. Sport, Touring, Urban, Enduro a Wet. Těchto pět jízdních režimů využívá čtyři výkonové křivky motoru a také šestiosou náklonovou jednotkou pro řízení náklonového ABS a několikastupňovou kontrolu trakce. Současně se na ně váže i několikastupňová úroveň brždění motorem a limiter pro zdvihání předního kola při silné akceleraci.
5-palcový barevný TFT displej nabízí tři grafická schémata (Road, Road Pro a Rally), které využívají všech možností jízdních režimů. Je vybaven konektivitou s mobilním telefonem a skrze Ducati Multimedia System nabídne i navigaci. USB port je již nezbytností, stejně jako tempomat. Z bezpečnostních vlastností můžeme zmínit Ducati Brake Light EVO, tedy rozblikání všech blinkrů při limitním brždění.
Brzdy zůstávají stejné a na předním kole najdeme opět třmeny Brembo M4.32, které se zakusují do dvou 320-milimetrových kotoučů. Zadní kotouč má průměr 265 milimetrů a je bržděn dvoupístkovým třmenem stejné značky. Brembo najdeme i na řídítkách ve formě radiální brzdové i spojkové pumpy.
Sedačka je výškově nastavitelná v rozpětí 830 až 850 milimetrů. Majitel si může při objednání stroje nadefinovat jak nižší (minimálně 810 mm), tak vyšší (maximálně 870 mm) sedačku. Jak bylo již výše zmíněno, verze V2 S má funkci Minimal Preload, kdy si jezdec prostřednictvím tlačítka může změkčit zadní tlumič, který mu pak umožní lépe dosáhnout na zem při zastavení. Pak se lze dostat až na 790 milimetrů výšky.
Nová Multistrada V2 mezigeneračně trochu ztratila na agresivním vzhledu, což nadmíru dobře kompenzuje elegancí. Zcela nová je kompletní kapotáž i se světly, která nejsou tolik vytažená dozadu a měla by lépe svítit. Kapotáž je před koleny více rozšířená a bude lépe chránit kolena jezdce. Aerodynamický "zobák" je celkově plošší a mnohem elegantnější, veskrze jako je elegantnější celý stroj. Plošší je také jak přední blatník, tak i zadní podsedlová sekce.
Model 2025 tedy není jen lecjaká evoluce. Jedná se o kompletně přestavěný a zcela nový stroj, který má nový motor, nový rám, novou kyvnou vidlici, zcela nový design, který se ovšem stále drží celkového pojetí řady Multistrada. Ačkoliv je nádrž o jeden litr menší, Ducati avizuje celkovou vyšší efektivitu motor a nižší spotřebu, čímž by měla být menší kapacita paliva bohatě kompenzována.
POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY |
Na novou Multistradu V2 a V2 S bude poskytována záruka v délce 4 roky a nové stroje dorazí k dealerům v lednu 2025. Již nyní je možné si je objednat.