Po online bojkotu nejkonzervativnějších svých zákazníků oznámil Harley Davidson, že končí inkluzivní politiku podpory LGBTQ+ (a dalších 78 různých pohlaví). A vrací svou pozornost ke svým loajálním zákazníkům a politice zdravého rozumu.
Revoltu rozpoutal Robby Starbuck, který má na sociálních sítích půl milionu sledujících. Kritizoval přístup Harley Davidsonu k jeho PR a marketingovým aktivitám. A k jeho zaměstnancům, které nutil se účastnit společných kempů na podporu LGBTQ+ projektů. HD současně vytvořil ve svých Wisconsinských kancelářích místnosti, kde se mohly děti zaměstnanců při návštěvách obeznamovat s LGBTQ+ inkluzivní politikou. Podle Starbuckse jsou tyto aktivity společnosti v přímém rozporu s pohledem věrných fanoušků.
Rozhořčené a dlouhodobé reakce mnoha zákazníků stojí za nenadálou otočkou Harley Davidsonu, který si "náhle uvědomil", co je pro něj důležitější. Jestli je to politika DEI (Diversity, Equality, Inclusion), nebo konzervativní zákazníci, kteří nechtějí všeobecně spojovat jakoukoliv duhovou politiku s jejich oblíbenou značkou. Otázka zní, zda-li to vedení Harley Davidsonu vůbec pochopilo, protože přišlo s prohlášením, že "je zarmouceno negativním ohlasem fanoušků značky". A jestli otočka není (zřejmě je) pouze důsledkem úbytku zákazníků.
Harley Davidson tak přestane ve svých materiálech, reklamních akcích a také v přístupu k zaměstnancům dávat přednost (a nebo rovnost) menšinám a také ženám. Realita obchodu má přednost před jakýmkoliv hodnocením americké organizace Human Rights Campaign, která uděluje společnostem jakési skóre, podle toho jak se chovají k LGBTQ+ komunitě a k menšinám všeobecně. Konkrétně HD uvedl: "Jako spotřebitelská značka se zaměříme výhradně na růst motocyklového sportu a udržení naší věrné komunity jezdců, kromě podpory, kterou již poskytujeme záchranářům, aktivním členům armády a veteránům." Tedy uvedl přesně to, co chtějí konzervativní zákazníci slyšet.
Někdejší rozhodnutí Harley Davidsonu je rozhodnutím jejího ředitele Jochen Zeitza. Ten přišel s podporou DEI politiky již v roce 2020, kdy chtěl oslovit duhovou komunitu zákazníků v souvislosti s příchodem elektrického Harley Davidsonu Livewire. Realita je ovšem taková, že motocyklů Livewire se prodá pouze několik set ročně a celá značka znamená pro Harley Davidson ztrátu cca 125 milionů dolarů ročně. A to není započítán odliv zákazníků spalovacích motorů v důsledku firemní podpory DEI politiky.
POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY |
Byznys na prvním místě. Změnu postoje Harley Davidsonu samozřejmě vítá Robby Starbucks. A prohlašuje, že DEI politiky a všeobecně "diktát probuzení" (wokeismus) nepřináší americkým společnostem nic dobrého. A vítá návrat "zdravého rozumu" zpět na pracoviště amerických podniků. Tedy alespoň u Harley Davidsonu.