Čínské značky se stále více zaměřují na rally závody a obecně na rally vypadající stroje. A tak se i Keeway chystá na trh uvést model TX450R, který byl v letošním roce představen na veletrhu EICMA jako koncept. Ten bychom mohli vidět startovat v některých závodech tak, jako se to teď daří jinému čínskému konkurentovi - KOVE.

Myslím, že nás ani donedávna nenapadlo, že by se snad nějaká čínská značka mohla objevit na některé z těžších rally, nebo snad dokonce na Dakaru. Dnes to vypadá, že by tam ve velmi blízké budoucnosti mohli závodit třeba i dvě.

Navíc po humbuku, který loni vzbudila společnost KOVE a vlně zájmu o její modely 450 Rally, se není čemu divit, že Keeway na letošní EICMA přišla se svým rally prototypem, který se zřejmě chystá do výroby.

Model označený TX450R je poháněn jednoválcovým čtyřtaktním motorem o objemu 449 ccm DOHC o výkonu 32 kW při 8000 ot/min a točivém momentu 38 Nm při 7000 ot/min se šestistupňovou převodovkou. Detailním studiem nejen specifikací ale i vzhledu vyplývá, že se jedná o identický agregát, který do svého rally modelu montuje právě KOVE.

Rám a kyvná vidlice jsou hliníkové. Odpružení stroje je značky Fast Ace. Přední vidlice poskytuje možnost nastavit úroveň komprese a odskoku kola a je se zdvihem 280 mm. Zadní monoshock s progresivním zavěšením má délku dráhy 90 milimetrů, což při započtení délky kyvné vidlice může dělat dráhu odpružení kolem 270 milimetrů. Zadní tlumič disponuje možností nastavení předpětí pružiny a odskoku kola.

Vyplétaná kola jsou v rozměru 21" a 18" s rozměry pneumatik 90/90 a 140/70. Kotoučové brzdy jsou od Nissinu a kotouče jsou o průměru 270 a 240 mm. ABS je vypínatelné prostřednictvím ovladače u pravého zrcátka. Designem se evidentně inspirovali u známého rakouského výrobce, včetně volby nádrží po obou stranách a pod sedlem, což dohromady dává jejich kapacitu 28 litrů.

Deklarovaná suchá hmotnost motocyklu je 142 kg, nosnost 155 kg a světlá výška 255 mm. Sedlo je ve výšce 875 mm nad zemí a maximální rychlost udávána výrobcem je 125 km/h. Model Keeway TX450R nám tedy ukazuje jakou pozornost věnují výrobce v ČLR trendům na západním trhu a dávají nám silně najevo, že už nevyrábějí jen levné motocykly, ale jsou schopni pokrýt všechny poptávané segmenty.

Před řidičem je osazen 5-palcový barevný TFT displej, u kterého výrobce deklaruje vysoký jas a viditelnost, míněno zřejmě za slunečných dní.

Za šera se zase budou hodit podsvícená tlačítka na ovladačích. Uvedení do prodeje a cena zatím nebyla oznámena, ale přijde nám pravděpodobné, že se tak stane brzy a že by mohl být uveden na trh s cenovkou hluboko pod deset tisíc eur.