KTM čeká těžký rok 2024. Letošní sezóna by měla být v duchu 9% růstu, což je citelné ochladnutí po předchozích letech růstů dvouciferných. Na příští rok zřejmě čeká KTM utužení konkurenčního boje a proto se poohlíží po výrobně levnějších destinacích.
Jak je všeobecně známo, KTM již v současnosti spolupracuje s asijskými partnery. Je to především Bajaj, který dokonce v KTM vlastní 49 procentní podíl. A pak také čínské CFMOTO, které pro evropany vyrábí čím dál tím více modelů. Doposud se KTM snažila asijskou produkci prodávat právě v Asii. Nyní tomu má být více a více jinak.
Až 900 zaměstnanců by mělo v příštím roce přijít o práci, protože KTM hodlá zcela přesunout výrobu některých modelů k výše uvedeným partnerům. To znamená, že některé evropské modely se budou vyrábět výhradně u Baja, nebo u CFMOTO. U samotné KTM to má být 300 zaměstnanců, dalších cca 600 by mělo přijít o práci v dodavatelském řetězci.
KTM má v Rakousku téměř 7000 zaměstnanců a tak se zdá, že 300 kmenových pracovníků není vysoké číslo. Správní rada Pierer Mobility vysvětluje, že je to zapříčiněno vysokými cenami energií v Evropě, vysokými úrokovými mírami a také vysokou inflací na evropském kontinentu.
POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY |
Nárůst prodejů o 7-9% v letošním roce by se mohl obrátit ve stagnaci v roce 2024. KTM chce stále vydělávat a tak přesunem výroby alespoň sníží náklady. Otazník visí nad modely, které hodlá KTM přesunout. Hovoří se o no 690-tce, která má v roce 2024 projít kompletní revoluční obměnou, ale také enduro modelech.