Zakladatel společnosti Nembo Motociclette má svéhlavou filozofii. Že jsou na světě motocykly určené zejména pro transport posádky, bez vůně, bez zábavy, s vysokým technologickým základem, kterých je vyráběno tisíce ročně. A pak je Nembo.

Motocykl s duší, plný vášně, zábavy a jinakosti. V této druhé skupině mohou být sériové stroje, většinou malosériové a občas i stroje z kusové výroby. Často vyrobené z exotických a nákladných materiálů a plné nápadů pološílených konstruktérů. Daniele Sabatini navrhl svůj první motocykl s obráceným motorem již v roce 2009. Světlo světa spatřil rok na to. Základní myšlenkou byla koncentrace hmoty, což je mantra moderní doby, která usnadňuje ovladatelnost stroje. A protože celé myšlence odporuje umístění motorů s klikovou skříní a těžištěm příliš nízko, rozhodl se motor obrátit vzhůru nohama. Což ve výsledku nebylo až tak jednoduché a přineslo to tolik technických obtíží, že nezbylo než motor zkonstruovat téměř od píky.


V počátcích vznikly dva prototypy o objemu 1814 ccm. Prodejní verze 32 (3 válce, 2 litry) mají již plnohodnotný deklarovaný objem 2 litry. Přesně to je "pouze" 1964 ccm. Blok motoru umístěný nahoře přinesl jeho velmi snadnou integraci jako rámu stroje, což se pozitivně podepsalo na hmotnosti celého řešení. K motoru jsou poté přišroubovány přední a zadní rám, tvořící hlavu řízení a podsedlový rám. Ve výsledku tedy oba subrámy váží směšných 7 kilogramů. 


Řadový tříválec je pro zjednodušení konstrukce vzduchem chlazený, s přídavným chlazením olejového okruhu. Sabatini vysvětluje, že velkoobjemový řadový tříválec je velmi kompaktní, menší než jsou dnešní řadové čtyřválce. Velký objem motoru má dávat výkon litrového supersportu, přičemž stroj váží jako šestistovka. Motor je natolik krátký, že bylo nutné instalovat velmi dlouhou kyvnou vidlici, která měří 690 mm. Aby nebyla přespříliš těžká, je celá vyrobena z ručně skládaného karbonu a vakuově upečená.


Výkon motoru je elektronicky omezen na 200 koní při 8300 otáčkách, při maximálním krouťáku 210 Nm při 5500 otáčkách. Přední podvozek tvoří 50 mm USD tlumiče Marzocchi, zadní tlumič Bellapadrona je kompletně vzduchový bez pružiny. Kola jsou bržděna plovoucími kotouči T-Drive. Vpředu je závodí radiální třmen Brembo WSBK třídy, který dává tak veliký brzdný výkon (a stroj je natolik lehký), že je instalován jen jeden brzdový kotouč.


Design stroje není prozatím dokončen a vypadá to, že ve finále se bude jednat spíše o naháče, než plně kapotovaný motocykl. V aktuální setupu váží stroj bez paliva nádherných 160 kilogramů.

 


Cena stroje by se měla pohybovat mezi 50 a 60 tis €, přičemž Sabatini předpokládá, že množství bude limitováno na 100 kusů ročně. Vývoj stroje je dokončen, stejně jako testování. Pro spuštění výroby se hledají finance, které jsou potřeba ve výši 3,2 milionu €. Pro tento účel byla nedávno spuštěna kampaň na Indiegogo, kde je v tento den (4 dny po startu kampaně) vybrána bohužel nula. A tak budeme držet palce, aby jinakost zvítězila a stroj se nakonec dostal do výroby.